Hardcore Sledder banner

Wat zijn de verschillen tussen SKS en ASSAULT?

43K views 11 replies 10 participants last post by  NHswitchback  
#1 ·
Ik bekijk de SKS en Assault. Ik rijd ongeveer 50/50 on/off trail. Op zoek naar hulp om mijn beslissing te nemen over welke ik moet nemen. Ik vergeleek deze met de skidoo BCX, maar vind niet leuk wat skidoo in dat pakket aanbiedt, Polaris geeft me zeker meer voor mijn geld.

Ik ben hier op zoek naar hulp omdat ik voornamelijk een skidoo-rijder ben geweest en meer kennis wil over deze Polaris-sleeën.

Ik heb goede dingen gehoord over de 800 H.O., maar zou geĂŻnteresseerd zijn om te weten wat mensen doen voor koppeling of gearing. Wie mensen aanbevelen voor prestatiewerk zou ook nuttig zijn.
Weet iemand met welke gearing deze sleeën zouden komen?

Bedankt voor de hulp :bc:

#2 ·
Switchback Assault 144 en SKS 146 zijn beide gebouwd op hetzelfde chassis en gebruiken dezelfde achterwielophanging. Assault heeft het trailslede-uiteinde met een vaste ski-breedte van 42". Hij wordt geleverd met trailsledeski's die moeten worden opgewaardeerd naar bergs ski's als je buiten de piste gaat. De gripper-bergs ski is erg goed op de piste met enkele 6" shaper bars. Achterin heeft de Assault een 1,325", een 1,6" ?? of een 2" track-optie. Hij gebruikt een achteras met 4 wielen. Beide sledes gebruiken dezelfde sturen en bedieningselementen en hebben dezelfde twee opties voor de metercluster, GPS of standaard meter. Als je de GPS-meter bij snowcheck laat vallen, bespaar je $450.

De SKS 146 is nieuw in '18. De SKS krijgt de kortere, gesmede bergslede A-armen en hogere bergslede-spindels. Dit geeft een maximale ski-breedte van 41" die kan worden aangepast door afstandhouders op de skibout te verplaatsen, om smallere ski-breedtes van 40" en 39" te geven. Achterin krijgt de SKS de 2,25" Peak-track. Hij krijgt ook andere drivers die de tracklengte veranderen in 146. Ik neem aan dat de gearing lager is met de 2,25", maar dat weet ik niet zeker. De SKS krijgt ook een achteras met twee wielen.

Ik reed mijn '17 Assault afgelopen winter op de Tug Hill voor meer dan 1600 mijl met de 2" track en had geen problemen met de slijtage van de track of hyfax. Toegegeven, we namen vakantiedagen en joegen vroeg in de winter alle grote lake effect-stormen na. De Assault deed het extreem goed bij het breken van de trail in elke storm. Hij rolt over en carvet heel gemakkelijk. Je kunt stoppen en gaan in heuphoogte sneeuw zonder je ooit zorgen te maken dat je vast komt te zitten. Hij rijdt net zo goed op hobbelige trails als bijna alles wat er is. Bij 185 lbs kan de achterkant net iets stijf zijn - geen zorgen over doorslaan. Motor is geweldig. Assault met 2" is vrij laag versneld. Heb hem niet veel verder dan 75 op de trails gereden.

De SKS zou al het bovenstaande moeten zijn, maar nog betere carve-eigenschappen in diepe sneeuw, wat geweldig zal zijn in de smallere bomen. Het onbekende is hoe de smallere voorkant op de trail zal zijn.

Ik hoop dat dit helpt.

#4 · (Edited)
SBA front end = AXYS IFS: 42.5" Ski center to center, met axys trail spindles, standaard bovenste en onderste draagarmen, ProSteer ski's, en 0.531" diameter swaybar SKS front end = Verstelbare AXYS RMK IFS: 39/40/41" Ski center to center, met hogere rmk spindles, gesmede aluminium bovenste & onderste draagarmen, Gripper ski's, en een 0.438" diameter swaybar

#7 ·
#10 ·
SKS heeft ook extra koeling die de Assault niet heeft, geloof ik.
Als je het over een RMK Assault hebt, ja, maar ik denk dat hij het over de SBA heeft, dus geen extra koelverschillen.

#12 ·
Ik heb onlangs een 16 SKS gekocht. Ik verlangde naar een SWB-aanval totdat de SKS uitkwam. Het is de 155, niet de 146. Ik heb hem de hele dag op ijzige, harde ondergrond gereden zonder koelproblemen (125-130) met krabbers.
Hoewel ik zeker niet zo vaak buiten de piste rijd als ik zou willen, hier mijn 2 cent. Een 50/50-slee betekent dat je de helft van de slee hebt die je nodig hebt buiten de piste als het moeilijk wordt.
Als je buiten de piste wilt gaan en de rit van je leven wilt hebben terwijl je het doet, haal dan de SKS.