Hardcore Sledder banner

VES-olie vs. concurrentie

Tags
amsoil oil ves
96K views 618 replies 98 participants last post by  Rakrem  
#1 ·
Van skidoo afkomstig was ik een beetje geschokt over hoeveel de VES extreme olie kost in vergelijking met zo ongeveer al het andere op de markt.
$89,99 Canadees voor een gallon olie is naar mijn mening waanzin.
Ik betaalde $72 per gallon bij de skidoo-dealer voor 'bulk olie' wat de XPS synthetische olie in ongemarkeerde kannen was.
Zelfs de volle prijs consumenten kannen van de XPS olie zijn $79,99
Wat is ieders mening over het gebruik van andere olie dan VES extreme?
Garantieproblemen?
Ik ben in het verleden van het kamp "gebruik altijd de door de fabrikant aanbevolen olie" geweest, maar $18 meer per gallon moeten betalen, zet me aan het denken.
Ik heb XPS olie meer dan 10.000 km in mijn 850 etec gebruikt en heb nooit een probleem gehad, waarom zou het niet goed genoeg zijn voor de patriot 850?
Ik heb die koudetestvideo's gezien en het ziet ernaar uit dat amsoil interceptor goed presteert...

#4 ·
Polaris is fijn omdat ze alleen "synthetische olie" aanbevelen. Ze zeggen dus dat je alles synthetisch kunt gebruiken. Ik heb dit seizoen wat overgebleven XPS in mijn 800 gebruikt, het verbrandde prima.
Goed om te weten. Ik zou gaan lezen wat er in de handleiding staat.
Ik heb ook nog XPS-olie over, dus misschien verbrand ik die gewoon. Het lijkt ook minder te roken (maar misschien niet in de Polaris).
Ik probeer het gewoon uit te zoeken voordat ik volgend seizoen olie koop.

#7 ·
De dealer in de stad vult kannen van allerlei soorten uit een vat en labelt ze met een VES Extreme label. Elke kan heeft een ander niveau. Blijkbaar hebben ze nog nooit van maten en gewichten gehoord, want ze blijven het jaar in, jaar uit doen.

Aan de OP: gebruik een olie waar je je prettig bij voelt en kijk niet meer om. Je krijgt overal meningen en ongeveer de helft daarvan is correct. Ik heb een niet-Polaris merk dat mijn voorkeur heeft en dat ik met groot succes heb gebruikt voor ongeveer 1/3 van de kosten van VES Extreme.

#8 ·
De dealer in de stad vult kannen van allerlei soorten uit een vat en labelt ze met een VES Extreme label. Elke kan heeft een ander niveau. Blijkbaar hebben ze nog nooit van Gewichten en Maten gehoord, want ze blijven het jaar in, jaar uit doen.

Voor de OP: gebruik een olie waar je je prettig bij voelt en kijk niet meer om. Je krijgt overal meningen en ongeveer de helft daarvan is correct. Ik heb een merk dat geen Polaris is en dat ik prefereer en dat ik met groot succes heb gebruikt voor ongeveer 1/3 van de kosten van VES Extreme.
Goed punt. Ik ben geneigd om amsoil of XPS olie te gebruiken, maar ik wist niet of er garantieproblemen waren.
Ik wou dat er daadwerkelijke tests/analyses van de verschillende oliën waren om te zien hoe ze zich verhielden.

#11 ·
Van skidoo afkomstig was ik een beetje geschokt over hoeveel de VES extreme olie kost in vergelijking met zo ongeveer al het andere op de markt.
Ik betaalde $72 per gallon bij de skidoo-dealer voor 'bulk olie', wat de XPS synthetische olie in ongemarkeerde jerrycans was.
Zelfs de volle prijs consumenten jerrycans van de XPS olie zijn $79,99
Wat is ieders mening over het gebruik van andere olie dan VES extreme?
Garantieproblemen?
Ik heb in het verleden in het kamp gezeten van "gebruik altijd de door de fabrikant aanbevolen olie", maar $18 meer per gallon moeten betalen, zet me aan het denken.
Ik heb XPS olie meer dan 10.000 km in mijn 850 etec gebruikt en heb nooit een probleem gehad, waarom zou het niet goed genoeg zijn voor de patriot 850?
Ik heb die koudetestvideo's gezien en het ziet ernaar uit dat amsoil interceptor goed presteert...
Ja, de prijzen worden gek.
Een paar van ons uit Ontario zouden bij elkaar moeten komen en een vat of zo moeten delen. Ik heb naar de motul synthetische olie gekeken. Het is bij Canadian Tire en Royal verkrijgbaar en gaat soms in de uitverkoop, maar het is nog steeds behoorlijk prijzig voor $82,99 per gallon.

Verzonden vanaf mijn SM-G781W met Tapatalk

#12 ·
Ja, de prijzen worden gek. Een paar van ons uit Ontario zouden bij elkaar moeten komen en een vat of zo moeten delen. Ik heb naar de synthetische Motul gekeken. Het is bij Canadian Tire en Royal en gaat soms in de uitverkoop, maar het is nog steeds behoorlijk prijzig voor $82,99 per gallon.

Verzonden vanaf mijn SM-G781W met Tapatalk
Ja, geen slecht idee. Amsoil Interceptor is een betere deal dan dat en wordt zeer aanbevolen.

#22 · (Edited)
Ik gebruik legend zx2sr al sinds 2012 in alles....inclusief de 850's sinds 2019. GEEN problemen en het is een sterk geraffineerde minerale olie....die volgens mij beter verbrandt en voor zomer- of off-use bescherming van interne onderdelen zorgt. Sommigen zijn het er misschien mee eens of niet....maakt mij niet uit. Garantie was geen probleem met het gebruik ervan.

Zoals de meesten al eerder hebben gezegd....gebruik wat je gelukkig maakt qua prijs, beschikbaarheid of waardoor je 's nachts kunt slapen.

#26 ·
Ik had dit najaar geluk met een deal, een lokale man verkocht wat voorraad volledig synthetische 2-takt olie voor $3 per liter. Ik gebruik het in mijn slee die geen garantie meer heeft. Het is blauw en lijkt erg op Shell Snow Ultra.

#32 ·
Zolang ze geen potentiële garantieclaim kunnen weigeren, ga ik ofwel XPS-olie in ongemarkeerde kannen blijven kopen, ofwel amsoil interceptor rechtstreeks van het bedrijf kopen. Beide opties zijn ongeveer $15-18 per gallon goedkoper dan VES extreme.

#42 ·
Van skidoo komend was ik een beetje geschokt over hoeveel de VES extreme olie kost in vergelijking met zo'n beetje al het andere op de markt.
Ik betaalde $72 per gallon bij de skidoo-dealer voor 'bulk olie' wat de XPS synthetische olie in ongemarkeerde jerrycans was.
Zelfs de volle prijs consumenten jerrycans van de XPS olie zijn $79,99
Wat is ieders mening over het gebruiken van andere olie dan VES extreme?
Garantieproblemen?
Ik heb in het verleden in het kamp gezeten van "gebruik altijd de door de fabrikant aanbevolen olie", maar $18 meer per gallon moeten betalen, zet me aan het denken.
Gebruikte Amsoil voor meer dan 5.000 mijl in mijn 19/850/XC. Reed in veel -30c tot -40c. Nooit een enkel motorprobleem gehad. Trok mijn uitlaatkleppen bij 3.000 mijl, niet nodig. Mijn 22/650/XC heeft 2.000 mijl op dezelfde olie. Werkt zoals het hoort. Ook veel goedkoper om te kopen.