Hardcore Sledder banner

Nieuwe top Cat-uitrusting???

11K views 35 replies 18 participants last post by  snappydave  
#1 ·
Ik merkte op sommige modellen van de 2022 thundercat onderdelendiagrammen dat er een nieuw onderdeelnummer is voor het bovenste tandwiel..1702-539. Weet iemand hoe dit verschilt? En waarom tonen sommige thundercat-modellen het originele onderdeelnummer van het bovenste tandwiel? Wat betekenen ook de letters SK en de andere nummers op de onderdelendiagrammen? Zie afbeelding hieronder. Bedankt

#3 ·
Of de Provost-bus. U kunt de Provost-bus eruit persen en gebruiken op andere tandwielen als u een tandwielwissel doet.
Wees ook voorzichtig met de tandwielen op de 2022/20223. Sommige waren van poedermetaal en niet machinaal bewerkt. De poedermetaal exemplaren zijn rommel en zullen breken. U kunt het verschil zien als de kleinere tanden op het bovenste tandwiel helemaal tot aan de rand gaan, zonder opening. Ook zijn de onderdeelnummers gestempeld, niet geëtst.

#4 ·
Gebruik het nieuwe onderdeelnummer niet. Het is poedermetaal rommel. Ze gaan allemaal kapot. Ik heb geen idee waarom Cat dit weer probeert. Ze hebben dit al meer dan eens geprobeerd en het werkt niet! Alles om 1 dollar te besparen.

#5 ·
Dus het nieuwe onderdeelnummer vertegenwoordigt het nieuwe poedermetallen tandwiel? Ik probeer te bepalen of de 22 Tcat van mijn vrienden het “nieuwe” rotzooitandwiel heeft of niet. Het is een beetje verwarrend omdat Cat twee dezelfde modellen heeft die in de onderdelentekening voor zijn uitrustingsniveau staan, maar een ervan heeft de SK aan het einde. Er zijn eigenlijk 8 verschillende modellen van uitrustingsniveau voor de thundercat op de website van Country Cats voor het modeljaar 2022. Vier modellen met een SK-variant voor elk.

#8 ·
Dus het nieuwe onderdeelnummer vertegenwoordigt het nieuwe poedermetalen tandwiel? Ik probeer te bepalen of de 22 Tcat van mijn vrienden het "nieuwe" rommeltandwiel heeft of niet. Het is een beetje verwarrend dat Cat twee modellen heeft die hetzelfde worden vermeld in de onderdelentekening voor zijn uitrustingsniveau, maar een heeft de SK aan het einde. Er zijn eigenlijk 8 verschillende modellen van uitrustingsniveau voor de thundercat op de website van Country Cat voor het modeljaar 2022. Vier modellen met een SK-variant voor elk.

Ik wil graag weten wat die SK en die andere nummers betekenen?
Modellen gebouwd en geleverd aan;
Saskatchewan

#7 ·
Zoals joe_f7 zegt, heb ik het probleem alleen gezien bij 21-tands tandwielen op de winders. Ze hebben het busmateriaal in 22 veranderd (lijkt niet veel beter te zijn) en daarom zijn er verschillende onderdeelnummers. Mijn fabrieks 22-tands tandwiel in mijn 23 riot was een goed tandwiel, niet de poedermetallurgie rommel

#11 ·
Ik had geen idee dat er zelfs poedermetallen tandwielen bestonden. Dat lijkt gewoon verkeerd.
Het is verkeerd.
Wat echt irritant is, is dat Cat (en de meeste anderen) het al een paar keer hebben geprobeerd. Nooit gewerkt. Tandwielen splijten, braken, tanden braken af, sleten in een mum van tijd, etc. Wat denken ze wel?!!

#16 · (Edited)
Mid-90 Wildcat 650
2012, 2013 800's
De 650 zou 1991 en eerder zijn...1992 begon het 700-tijdperk...Tijdens onze dragracedagen van 1986-1995 hebben we nooit een Cat-kettingkasttandwiel gebroken...De open fueler 1050 stuurde toen bijna 350 pk door de aandrijflijn...

#17 ·
Was in het weekend op reis en er gebeurde iets in mijn kettingkast op mijn 22 TCAT. Zag deze thread en ik denk, dit zou wel eens mijn probleem kunnen zijn. Heeft mijn reis verpest, maar kon het in ieder geval naar de snelweg slepen. Vanmorgen naar de dealer gebracht, borgring in de kettingkast liet los op het onderste tandwiel, zeggen ze. Is dit iemand ooit overkomen? Het klapperende geluid dat ik hoorde, was het tandwiel dat op de as liep en tegen de zijkant van de behuizing sloeg. Ga het bovenste tandwiel upgraden terwijl ik bezig ben, maar ik ben erg benieuwd waarom dit zou gebeuren en hoe het zou kunnen gebeuren. Iets meer dan 3000 mijl, afgesteld op 250 pk met 192 noppen.

#31 ·
Ik heb standaard bussen gezien met minimale slijtage na 5000 mijl, en populaire aftermarket bussen die na 1500 mijl versleten waren. Ik wou dat ik de reden erachter begreep. Maar ik heb het gezien
Ik denk dat het te maken heeft met rijgedrag en de kettingspanning. Veel mensen spannen de ketting te strak aan. Vinger vast en 1,5 slagen terugdraaien is subjectief. Ik wil de kettingspanner niet eens aanraken, tenzij het kettinghuis open is en ik kan zien wat ik doe. En als je de hele tijd hard op en van het gas gaat, belast je de tandwielbus harder dan een man die gewoon 5000 mijl cruiset.

#24 ·
Een Hurricane-naaldlager is een optie, maar niet noodzakelijk, IMO. Je hebt gewoon een van de verbeterde bussen nodig die op de markt verkrijgbaar zijn. Ulmer heeft er een, DMC, Prevost, anderen.
Vul de behuizing met 16 oz olie. Houd de ketting correct afgesteld.
Het bovenste tandwiel draait met de as in de vooruitversnelling. Veel mensen denken dat het op de as draait. Dat is niet zo. De enige keer dat het bovenste tandwiel op de as draait, is wanneer de slee in de achteruit staat. Dat is het.

#25 ·
Had mijn zaak vorig jaar open na 2200 mijl, de topversnelling had een kleine wiebelbeweging, dacht dat het wel goed zou zijn voor nog een seizoen, en dat was het, nu op 4000 mijl.
Ik kocht de DMC 24t versnelling van BOP, ik hou echt van het concept van de nieuwe grotere bus. Slijtage aan die bus zou eigenlijk niet mogen gebeuren, maar het zou kunnen slijten tijdens het achteruitrijden, wat het allereerste is wat ik doe bij elke rit als ik uit mijn trailer achteruit rijd, wanneer die bovenste bus het droogst is, zal het de hele dag duren.
Ik ben dol op deze machine, een beetje extra $ en tijd besteden om hem nog betrouwbaarder te maken, is goedkope verzekering zoals ze zeggen.

#26 ·
Een beetje schommelen zal ervoor zorgen dat er slechte dingen gebeuren! Als het schommelt, kan het uit de vooruitversnelling komen en tegelijkertijd de slijtagepads van de schakelvork vernietigen.

Ik zou nooit met een versnelling rijden die ĂĽberhaupt op de as wiebelt. Vroeger installeerde ik elk najaar nieuwe bussen, zelfs als het alleen de coating van de bus versleet, maar sindsdien ben ik overgestapt op het Hurricane naaldlager tandwiel. Ik heb er nu veel van geĂŻnstalleerd in sneeuwscooters zonder slijtage en helemaal geen problemen meer. Ik was bang dat de naalden de as zouden indeuken, maar het is geen probleem en ze hebben zich voor mij bewezen over duizenden kilometers in mijn sneeuwscooter en ook in de sneeuwscooters van klanten.

Hurricane roller top tandwiel, het vastlassen van de spannerrollen en de BOP wig maakt de aandrijflijn bijna kogelvrij op de 17's en nieuwere modellen.

#28 ·
Een beetje schommelen zal ervoor zorgen dat er slechte dingen gebeuren! Als het schommelt, kan het uit de vooruitversnelling komen en tegelijkertijd de slijtagepads van de schakelvork vernietigen.

Ik zou nooit met een versnelling rijden die helemaal op de as wiebelt. Vroeger installeerde ik elke herfst nieuwe bussen, zelfs als het alleen de coating van de bus versleet, maar sindsdien ben ik overgestapt op het Hurricane naaldlager tandwiel. Ik heb er nu veel van in sneeuwscooters geĂŻnstalleerd zonder slijtage en helemaal geen problemen meer. Ik was bang dat de naalden de as zouden indeuken, maar het is geen probleem en ze hebben zich voor mij bewezen over duizenden kilometers in mijn en de sneeuwscooters van klanten.

Hurricane rollen bovenste tandwiel, het vastlassen van de spannerrollen en de BOP wig maakt de aandrijflijn bijna kogelvrij op de 17's en nieuwere modellen.
Altijd gedacht dat het rollager idee cool was. Mijn enige zorg was of het lager los zou komen en die naalden eruit zouden vliegen en een kettingkastblender zouden creëren. Blij te horen wat feedback erover. Mensen lijken extended bronze bushing gears van DMC en Prevost leuk te vinden

#27 ·
Wat kan ik zeggen, het heeft een beetje gerockt, liep vlekkeloos en schakelt perfect. 🤷‍♂️ Zoals ik al zei, ik verander het dienovereenkomstig. Heb ook de messing schakelvork pads klaar om erin te zetten. De asbeschermer zit er al vanaf dag 1 in.

#35 ·
Dat is precies wat ik dit najaar heb gedaan. Mijn standaard versnelling en bussen waren nog acceptabel bij 4000 mijl, maar ik had de nieuwe spullen en was van plan om de upgrades van tevoren te doen. Shit vork pads denk ik is een slijtagedeel dat alleen zinvol is om te upgraden. Ik ben het ermee eens dat de rijstijl veel te maken heeft met lagerslijtage in elk deel van de slee. Ik weet het omdat mijn zoon alles kapot kan maken. Lol

#36 ·
Ik heb de DMC in mijn slee. Had een "springen naar Neutraal" probleem. Zei: "Bekijk het maar" en zette alle nieuwe onderdelen in de kettingkast - Actuatormotor, messing schakelpads (na het plaatsen van 3 sets OEM), DMC-tandwiel, vork-glijassen en een paar andere gadgets daarin. Heb 4 jaar geleden Taylor-tandwielen gedaan. Schakelt nu geweldig zonder springproblemen.