Hardcore Sledder banner
21 - 40 of 55 Posts
Bedankt jongens.

MachzKeith, ik heb ontdekt wat er aan de hand was sinds ik het gepost heb. Kortom, wat ik heb geleerd is het juiste spel dat per de servicehandleiding is toegestaan. Wanneer je de pakking toevoegt, voeg je ook speling toe, dus je moet dat wegnemen om ervoor te zorgen dat het tandwiel of hoe je het ook noemt, ver genoeg in het blok zit... klinkt ook alsof, zelfs zonder de ontluchtingskit, de standaard installatie van Polaris niet eens altijd voldoet aan de eigen specificaties/eisen.

Van wat northstarrick zegt, klinkt het alsof het misschien niet eens uitmaakt, maar het is slechts een kleine stap (na het nemen van een meting met een schuifmaat), dus je kunt het net zo goed doen en er klaar mee zijn.

Ik heb mijn olie-ontluchtingskit voor me. Gisteren net opgehaald bij de dealer. Heb het nog niet geïnstalleerd.

Ik zie dit als een probleem op de oudere 550's. Ik heb een 02, kocht hem nieuw voor mijn vrouw, mijn zoon rijdt er nu mee. Omdat hij pas 11 is, brengt hij veel tijd door in de 20-30 mph range. Als hij hem een paar minuten stationair laat draaien, kan hij vastlopen totdat je hem echt op toeren brengt. Sled heeft meer dan 4000 mijl op de teller en heeft er nooit problemen mee gehad. Ik rijd ook met een andere familie met 2 550's 03 en 04, 4-5000 op die ook, het enige probleem is starten of stationair draaien als hij warm is. Meer info zou geweldig zijn, ik haat het om $$ uit te geven aan oudere sleds, maar beter dan veel $$ voor een nieuwe.
Mijn begrip is dat 02's prima zijn, omdat ze niet in het Edge-chassis zitten. Het is het edge-chassis dat de ventilatie veranderde en de problemen begonnen. Ik denk dat het goed komt. 04 is wanneer het echt een probleem werd, met 03's er ook in. In 2003 hadden vroege sleds een kleinere uitlaat (één stuk) en een hitteschild ertussen en de terugslagventilator. In augustus 2002 veranderden ze naar een veel grotere 2-delige uitlaat en verwijderden ze het uitlaatschild. Stel je voor. Toen ging het echt los. Dat is tenminste mijn begrip.

Ik doe de olieset op mijn 2003 gewoon voor wat gemoedsrust. Olie is het bloed van de motor. :thumbsup:

Mijn begrip is dat 02's prima zijn, omdat ze niet in het Edge-chassis zitten. Het is het edge-chassis dat de ventilatie veranderde en de problemen begonnen. Ik denk dat het goed komt. 04's was toen het echt een probleem werd, met 03's die er ook in zaten. In 2003 hadden vroege sledes een kleinere uitlaat (één stuk) en een hitteschild tussen de uitlaat en de terugslagventilator. In augustus 2002 veranderden ze naar een veel grotere 2-delige uitlaat en verwijderden ze het uitlaatschild. Stel je voor. Toen ging het echt mis. Dat is tenminste mijn begrip.

Ik doe de olieset op mijn 2003 gewoon voor wat gemoedsrust. Olie is het bloed van de motor. :thumbsup:
2001 was het eerste jaar voor de Edge Super Sport.

Bedankt voor de verduidelijking. Het moet dus zo zijn dat het echt in modeljaar 03, toen ze de uitlaat omwisselden en het hitteschild verwijderden, misging. Ik haat het om slechte info te geven, vandaar mijn "mijn begrip..." LOL

Ik heb de olievulset gekocht, maar heb hem nog niet geïnstalleerd. Ik weet niet zeker of ik het ga doen, maar zo niet, dan is het zonde van $50. Ik heb de modellen van vóór augustus 2002, met de kleinere uitlaatdempers en hitteschild, de modellen van vóór ze ontploften. Gedachten om het toch te doen? Ik heb ook gedacht aan het repareren van de brandstofpomp, maar ik heb de vierkante brandstofpomp en herinner me iets anders daarover.

In 98 heb ik een 99 Trail RMK met de 550 erin gesnowcheckt. Dit (voor zover ik me herinner) was het eerste jaar voor de 550. Ik woonde en reed destijds in Colorado. Geen problemen, want hij had genoeg ruimte om te ademen in het Gen II-chassis. Kleine, dappere motor. Ik heb de sproeiers en de oliepomp afgesteld tijdens het inrijden. Hij had de oude ACCS-hoogtecompensator die goed werkte tot ongeveer 9.000 voet.

Ik heb hem een paar jaar geleden aan een buurman verkocht en hij rijdt nog steeds rond in de buurt en is nog steeds in showroomconditie. Nog steeds geen problemen.

Even een heads-up voor iedereen die wachtte op de update over het verplaatsen van de brandstofpomp, het is nu klaar en in de post. Ik hoop dat dit sommige mensen helpt.
Staat dit in een technisch gedeelte of zo? Ik denk dat ik het mis, maar ik wil het graag bekijken.

Bedankt

550 ventilatorreparaties - 2012 IQ LXT

Kan iemand mij vertellen of de kits die Polaris heeft bedacht voor eerdere (2004 - 2008) machines standaard zijn op de latere machines? Ik verwijs specifiek naar de brandstofpompverplaatsingskit # 2203890 en de 550 oliepomp ontluchtingskit #2203889. Mijn vrouw heeft een 2012 die is afgebrand bij 1100 mijl. We hebben de zuigers, cilinders, etc. vervangen en proberen de motor te behouden. We gebruiken nu premium benzine en voegen een pint injectieolie toe aan elke 5 gallon benzine (naast het injectiesysteem). We vragen ons af of het zin heeft om deze onderdelen te bestellen als deze reparaties aan de standaardmachines zijn uitgevoerd. We weten dat Polaris pogingen heeft gedaan om de luchtstroom over de motor te verbeteren door wijzigingen aan de inlaat aan te brengen en de luchtstroom over de motor te leiden, maar helaas is het nog steeds niet genoeg. Ik hoorde vandaag van een 2016 die uitviel met dezelfde olie/hitteproblemen die deze machines sinds 2004 teisteren. Bedankt.

Hallo. Nieuw op de draad. Ik bezit twee Polaris 550 sledes, een 99 en een 04. De 99 is een solide performer, maar de 04 is twee keer in twee weken tijd afgebrand. De geposte oplossingen zijn geweldig en ik waardeer de foto's en uitleg die gegeven zijn. Ik vroeg me af - waarom blijft dit gebeuren en sterker nog - hoe kan de ene slee perfect presteren (99) en de andere niet (04)? Mijn observatie is LUCHTSTROOM. De 99 heeft cilindergeleiders die de inkomende lucht van de ventilator door de cilinders en direct uit de bovenste ventilatieopening leiden. De 04 heeft geen luchtgeleiding. Het is alsof Polaris afscheid heeft genomen van deze kritieke luchtgeleidingsonderdelen. Ik heb ze inmiddels besteld uit de 99-onderdelencatalogus en zal ze op de 04 installeren. Op dit moment blijft de lucht gewoon in de holte circuleren. Geweldig als je in beweging bent, maar vreselijke hitte bij stationair draaien. Als iemand benieuwd is naar het eindresultaat, zal ik voor- en nafoto's delen.

Hoi. Nieuw in de thread. Ik bezit twee Polaris 550 sledes, een 99 en een 04. De 99 is een solide performer, maar de 04 is twee keer afgebrand in twee weken. De geposte oplossingen zijn geweldig en ik waardeer de foto's en uitleg die gegeven zijn. Ik vroeg me af - waarom gebeurt dit steeds weer en beter nog - hoe kan de ene slee perfect presteren (99) en de andere niet (04)? Mijn observatie is LUCHTSTROOM. De 99 heeft cilindergeleiders die de inkomende lucht van de ventilator door de cilinders leiden en direct uit de bovenste ventilatieopening. De 04 heeft geen luchtgeleiding. Het is alsof Polaris afscheid heeft genomen van deze kritieke luchtgeleidingsonderdelen. Ik heb ze sindsdien besteld uit de 99-onderdelencatalogus en zal ze op de 04 installeren. Op dit moment blijft de lucht gewoon in de holte circuleren. Geweldig als je beweegt, maar verschrikkelijke hitte bij stationair draaien. Als iemand geïnteresseerd is in het eindresultaat, zal ik voor- en nafoto's delen.
De '04 heeft exact dezelfde luchtkanalen op de behuizing van de terugslagstarter en rond de cilinders als de '99. De uitlaatpijp op de koppelingsbeschermer is iets anders tussen de Gen 2 en de Edge vanwege verschillende kapvormen/ventilatieopeningen.

Als je slee het niet heeft, sorry dat ik het zeg - maar je bent bedrogen toen je hem kocht. Hoe lang heb je hem al? Als je de '04 al langer dan dit seizoen hebt, zou ik geschokt zijn als hij niet eerder was afgebrand.

Tot nu toe 300 mijl en meer! Eerste jaar eigenaar, tweede eigenaar. Het plaatsen van die cilinderkap om de lucht van de ventilator in te leiden en over de cilinders naar de uitlaat te leiden, leek hierbij te helpen. Geen hitte meer die rond dwarrelt in het motorcompartiment!

Heren, geweldig draadje, heeft mijn dochter een 2014, gelden dezelfde problemen? of hebben ze in de loop der jaren wijzigingen aangebracht? bedankt

Heren geweldige draad, heeft mijn dochter een 2014 dezelfde problemen van toepassing? of hebben ze in de loop der jaren wijzigingen aangebracht? bedankt
Je bent goed. Tegen die tijd waren alle problemen opgelost. Het is nog steeds met carburateur, dus het schoonhouden van de sproeiers is nog steeds belangrijk.

Als de slee heet wordt, probeer dan de ventilatiegaten aan de achterkant van het motorcompartiment te vergroten. Ik heb dit gedaan met mijn 07 Trail Touring Deluxe en het verbeterde de luchtstroom en verlaagde de temperaturen onder de motorkap. Eenvoudige reparatie met een decoupeerzaag en een scherp mes.

Attachments

21 - 40 of 55 Posts