Ik weet dat dit misschien een oud onderwerp is om een artikel over te schrijven, maar ik vind het belangrijk omdat veel van deze 550's nog steeds in omloop zijn en misschien van eigenaar wisselen naar nietsvermoedende/onwetende kopers. Gefeliciteerd als je onlangs een 550-fan hebt gekocht, maar een mislukking hebt gekocht! Maar maak je geen zorgen, je bent niet de enige (ikzelf ook - ik wist waar ik aan begon), er zijn er veel van ons en er is hoop dat je 550 je jarenlang plezier en probleemloze kilometers zal bezorgen. Je zult horrorverhalen lezen over je 550 en hem willen verkopen zodra je op Google zoekt naar 550 kapotte motor. Het doel van dit bericht is om 550-eigenaren te helpen de betrouwbaarheid van hun 550 te vergroten door hem te modificeren op de plaatsen en manieren die de Polaris-ingenieurs zijn vergeten. Sommige modificaties zijn gratis en sommige kosten een paar dollar, maar geen van hen zal zo duur zijn als een nieuwe motor. Ik ben geen expert, maar heb veel onderzoek gedaan en het advies van experts zoals northstardave gebruikt om deze lijst met upgrades samen te stellen. Ik weet niet zeker hoe diepgaand mensen de instructies voor elke stap nodig hebben, dus ik dacht dat ik een kort overzicht van alles zou geven en als iemand een stapsgewijze aanpak of meer details voor een van de reparaties wil, plaats dan gewoon je verzoek in de thread en ik zal antwoorden. Ik heb de info ook gelezen, maar weet niet meer precies welke 550's de ergste zijn, maar als het erop aankomt, moet je de wijzigingen aanbrengen die ik opsom als je een 550-fan bezit. Als experts merken dat ik iets heb gemist of iets wil toevoegen of corrigeren, voel je dan vrij om je .02 toe te voegen. Het punt van deze thread is een one-stop-shop voor alle 550-fanreparaties, dus voeg je input toe. De meeste problemen met de 550-fan komen voort uit het feit dat hij te heet wordt, wat resulteert in burn-downs, via olieproblemen, magere brandstofproblemen, enz. Ik zal elke stap als een apart bericht doen, zodat ik dit niet allemaal tegelijk hoef te doen en zodat mijn foto's overeenkomen met de stap. Oké, laten we beginnen, op dit moment heb ik 8 ideeën voor je.....
Stap 1 - Uitlaat hittebescherming ($ TBA )
Onderdeelnummer - Op maat gemaakt
de ventilator voor het koelen van de motor zuigt de koude lucht rechtstreeks uit de uitlaatpijp (niet zo cool...sorry voor de woordspeling), dus je hebt een hitteschild nodig om de temperatuur van de lucht die de ventilator pakt te verminderen en de lucht van de inlaat in de motorkap directer naar de ventilator te leiden. Voor zover ik weet is er geen onderdeelnummer voor dit onderdeel, je zult het zelf moeten maken of naar je lokale lasser moeten gaan en ze zouden het vrij gemakkelijk moeten kunnen maken. Het schild op de mijne is 3/32" dikke aluminium plaat, het heeft geen lassen, alleen buigingen, het meet 11" van voor naar achter en heeft 3 vlakken. De hoogte van het bovenste verticale vlak is 3" aan de achterkant en 3-5/8" aan de voorkant, dus het helt enigszins naar beneden naarmate het dichter bij de achterkant van het motorcompartiment komt. Het tweede vlak is horizontaal en meet 2-3/4" aan de voorkant en 3-1/2" aan de achterkant. Je zult op de foto zien dat er een montagebout zit op 5-1/2" van de voorrand. Het onderste vlak is ook verticaal en meet 6-1/8" aan de voorkant en blijft die hoogte tot ongeveer halverwege, waar het dan omhoog buigt naar een punt dat 5" naar beneden ligt vanaf de bovenrand van dit vlak. Er zitten 2 bouten op dit vlak op 4-7/8" en 9-3/4" gemeten vanaf de voorrand. De bouten zitten ongeveer 3-1/8" van de bovenkant van dit vlak. Ik hoop dat dat een beetje logisch is zonder een werktekening. Gebruik de foto's die ik toevoeg om je te helpen. Indien nodig kan ik een CAD-tekening maken, maar voor nu wil ik doorgaan met de lijst.
Stap 1 - Uitlaat hittebescherming ($ TBA )
Onderdeelnummer - Op maat gemaakt
de ventilator voor het koelen van de motor zuigt de koude lucht rechtstreeks uit de uitlaatpijp (niet zo cool...sorry voor de woordspeling), dus je hebt een hitteschild nodig om de temperatuur van de lucht die de ventilator pakt te verminderen en de lucht van de inlaat in de motorkap directer naar de ventilator te leiden. Voor zover ik weet is er geen onderdeelnummer voor dit onderdeel, je zult het zelf moeten maken of naar je lokale lasser moeten gaan en ze zouden het vrij gemakkelijk moeten kunnen maken. Het schild op de mijne is 3/32" dikke aluminium plaat, het heeft geen lassen, alleen buigingen, het meet 11" van voor naar achter en heeft 3 vlakken. De hoogte van het bovenste verticale vlak is 3" aan de achterkant en 3-5/8" aan de voorkant, dus het helt enigszins naar beneden naarmate het dichter bij de achterkant van het motorcompartiment komt. Het tweede vlak is horizontaal en meet 2-3/4" aan de voorkant en 3-1/2" aan de achterkant. Je zult op de foto zien dat er een montagebout zit op 5-1/2" van de voorrand. Het onderste vlak is ook verticaal en meet 6-1/8" aan de voorkant en blijft die hoogte tot ongeveer halverwege, waar het dan omhoog buigt naar een punt dat 5" naar beneden ligt vanaf de bovenrand van dit vlak. Er zitten 2 bouten op dit vlak op 4-7/8" en 9-3/4" gemeten vanaf de voorrand. De bouten zitten ongeveer 3-1/8" van de bovenkant van dit vlak. Ik hoop dat dat een beetje logisch is zonder een werktekening. Gebruik de foto's die ik toevoeg om je te helpen. Indien nodig kan ik een CAD-tekening maken, maar voor nu wil ik doorgaan met de lijst.