Hardcore Sledder banner

Beste ijskrabber?

25K views 58 replies 28 participants last post by  Reg2View  
#1 ·
Sorry voor de herhaling van de vraag, maar wie maakt de beste voor de nieuwe aanval? Maakt niet uit wat de prijs is, alleen degene die doet wat hij hoort te doen. Ik heb er zoveel gezien, maar heb er geen ervaring mee. Bedankt!

#4 ·
#3 ·
Met xcr 136 doo-krabbers lijken ze te ver naar achteren te zitten en lijken ze niet zo goed te werken als krabbers van het kabeltype.
Langere tracksleeën werken misschien beter, maar kortere tracksleeën zijn niet goed.
Hangt ook af van het type sneeuw waarop je zit.
Zonder twijfel zijn dura flex de beste die je kunt kopen!
We hebben veel verschillende soorten getest!!
Het enige probleem is dat ik een betere manier moet bedenken om rails te beschermen!!

#18 ·
Het enige probleem is dat ik een betere manier moet bedenken om de rails te beschermen!!
Dit beschermt de rail waar ze zitten wanneer ze niet in gebruik zijn, maar er komen nog steeds veel dingen omhoog en markeren de rails. Gewoon een oude tuinslang doormidden gesneden en vastgebonden met tie-wraps. Niet de mooiste, maar het werkt.
Image

#8 ·
Ik gebruik deze nu een paar jaar en ze werken goed: SKRACHRZZ Reverse Ski Scratcher | Kimpex USA

Het beste van alles is dat ze de sneeuw direct in de rupsvensters voelen, waardoor de glijders goed gesmeerd blijven (houden ook de motortemperaturen mooi laag).
Ik heb die nog nooit eerder gezien, het lijkt erop dat ze gemaakt zijn van harkentanden voor een New Holland hooihark.

#22 ·
link werkt maar zet automatisch een verknipte beschrijving op berichten op deze site

#25 ·
Hangt ervan af wat je zoekt met krabbers. We hebben letterlijk elke stijl, locatie etc. geprobeerd... Kabelkrabbers zijn nutteloos voor superharde omstandigheden, maar werken oké in harde sneeuw. Hebben altijd het beste geluk gehad met gewone veertypes, Ski Doo vloerbordbevestigingen zijn geweldig op de aanval. Na het seizoen (duurde lang om binnen te komen), heb ik Ski Doo-stijl gemonteerd met One-Rig-designbevestigingen, ben er nooit aan toegekomen om ze uit te proberen, maar heb ze in actie gezien en ze werken net zo goed als de oude sta-koelers waar ik bij zweerde!

#29 ·
Afgelopen winter hadden we een slee met tunnelbevestigingskrabbers en kabelkrabbers.
We kwamen harde trailomstandigheden tegen en tunnelbevestigingen liepen bijna 160, kabels liepen 100.
Vreemd hoe de ene manier voor sommigen werkt en voor anderen niet?
Maar wat ook werkt, ze hebben ze nodig!!!
Als je kabels koopt, werkt duraflex in mijn ervaring het beste.
Ik wou dat ze met fabrieksbevestigingen zouden komen!!!!

#30 ·
Heb deze vorig seizoen gereden, werkte uitstekend tot we bevroren paden tegenkwamen. De bergopwaartse kant had warm weer, dus ze duwden de bermen terug en overal waar het pad langs de weg liep, zaten enorme bevroren klonten in het pad. Deze braken veren, of ze nu omhoog of omlaag stonden. Ibexx verving veren zonder problemen, maar als je ze nodig hebt en ze breken, zijn ze niet veel waard.

#34 ·
2134501[/ATTACH] View attachment 2134503 View attachment 2134504

Heb deze vorig seizoen gebruikt, werkte uitstekend tot we bevroren paden tegenkwamen. De bovenkant had warm weer, dus ze duwden de bermen terug en overal waar het pad langs de weg liep, zaten enorme bevroren klompen in het pad. Deze braken veren, of ze nu omhoog of omlaag stonden. Ibexx verving veren zonder problemen, maar als je ze nodig hebt en ze breken, zijn ze niet veel waard.
Ik heb mijn kapotte Doo-veerkrabbers vorig seizoen vervangen door Ibexx. Ik heb ze maar één keer gebruikt, maar ze leken hun werk te doen. De temperatuur daalde toen ik ze gebruikte. Ik begrijp niet waarom Ibexx ze zo monteert dat de "veer" in de tegenovergestelde richting van de Ski-Doo-veerkrabbers is gewikkeld? Ik denk dat het meer grondwerking en druk zou creëren, maar ik vraag me af of het ze kwetsbaarder maakt om op deze manier te breken?

#38 ·
View attachment 2134505
Ik ga deze volgend seizoen proberen. Ga P-klem op rail monteren voor opslag.
Deze lijken te ontplooien wanneer ze "geĂŻnspireerd" worden gereden zonder het te willen. Op gladde paden geen probleem, maar als de paden slecht zijn en er af en toe een sprong is, blijven ze niet op hun plaats. Het is de rand van de baan die ze omhoog dwingt, denk ik. Dat is mijn ervaring ermee.

#37 ·
Zijn dat de korte of lange versie?
Ik heb vorig jaar de korte geprobeerd en die zware punt zal je rails in korte tijd vernietigen!
Houd ze goed in de gaten!
Dit is de lange versie. Zoals je op de foto kunt zien, heb ik een ibexx-bevestiging gebruikt, zodat ik ze snel kan verwisselen als ik niet tevreden ben. Heb nog steeds ibexx op 21, omdat ze het eerste seizoen op 21 erg goed werkten.

#50 ·
Ik ben een kerel die kabelkrassen absoluut verschrikkelijk vindt. Ik en een stel vrienden hebben ze geprobeerd, sommigen van ons een paar keer. Ze presteren lang niet zo goed en ik heb nog nooit een set gezien die langer dan een half seizoen meegaat. Belast de rails, randen etc... Sommigen lijken er geluk mee te hebben gehad. Misschien hebben ze ze erop gelast? Ik had 2 sets die ik heb weggegeven.

#51 ·
Ik ben een kerel die kabelkrassen absoluut verschrikkelijk vindt. Ik en een stel vrienden hebben ze geprobeerd, sommigen van ons een paar keer. Ze presteren lang niet zo goed en hebben nog nooit een set gezien die langer dan een half seizoen meegaat. Belast de rails, randen etc... Sommigen lijken er geluk mee te hebben gehad. Misschien hebben ze ze erop gelast? Ik had 2 sets die ik heb weggegeven.
Ja, rommel.

#52 ·
Ik heb gezien dat veersnaps regelmatig afbreken! De truc met kabelschrapers is om ze omhoog te zetten wanneer ze niet nodig zijn. Duraflex is de enige die ik nu gebruik na verschillende typen te hebben geprobeerd. Ik heb een plastic schild gemaakt dat de schraper omhoog houdt en ook de rail beschermt. We hebben in de slechtst denkbare omstandigheden gereden. Wat echt geweldig werkt, zijn de oude lange veren zoals bergmannen gebruiken, ik wou dat Polaris een manier zou vinden om ze te monteren!!

#53 ·
Blij dat ze voor je werken, eerlijk gezegd, niet om een klootzak te zijn lol. Ze vergelijken gewoonweg niet in onze omgeving, en afgezien van de ervaringen met mezelf en mijn rijvrienden, zul je ze regelmatig op de trail zien, met eentje die ontbreekt, eentje die los zit, sommige vastgebonden met tie-wraps omdat ze ze niet van de trail af kunnen halen, en ze stuiteren gewoon rond, ik heb ze vastgebonden zien worden met veters! Woef lol

Het is de moeite waard om op te merken dat ik letterlijk elk type krabber en montageplaats heb geprobeerd. Noem het maar op, ik heb het geprobeerd. Zeker geen loyaliteit hier. Ik heb me neergelegd bij één rig mounts en ski doo-achtige reverse capable spring style. Vond het idee van de doo running board mounts leuk, probeerde ze op de assault van mijn zoon. Waren gewoon niet super effectief op de echte harde ijsdagen.

#54 · (Edited)
Ik heb sinds 2015 2 sets duraflex-kabels gekocht, moest ze in 2019 vervangen omdat ze hun stijfheid verloren en niet meer werkten. Ik gebruik ze de hele tijd omdat het meestal ijs is, en ik heb nooit problemen gehad. Mijn rails zijn goed versleten, niet door de kabels, maar door het grind dat ze opspuiten. Waar alles is afgebrokkeld, komt door de spray. Probeer dit jaar mdx, maar hopelijk hoef ik ze niet te gebruiken. Ik heb mijn maat de goedkope kabels tussen de regels op Amazon gekocht voor 40 dollar, die van hem gingen net zo lang mee zonder problemen. Die van hem liggen de hele tijd beneden omdat ze nooit blijven haken en het hem niet kan schelen. De truc is rode loctite en een betere bout dan ze je bij de kabel geven. Moet ook de uiteinden met rode loctite vastzetten. Nog nooit een verloren.

#55 ·
Ik heb de mijne met Loctite vastgezet toen ik ze had. Ter verdediging, ze kwamen niet los, maar ik heb ze wel verwijderd na minder dan 160 kilometer. Een vriend van me heeft een vergelijkbare slee als ik, en met de veerversie draaide hij 15-20 graden koeler dan ik toen we samen reden. Dus ik ben overgestapt.

#56 ·
Ik heb de mijne vastgezet met Loctite toen ik ze had. Ter verdediging, ze kwamen niet los, maar ik heb ze wel verwijderd na minder dan 100 mijl. Een vriend van me heeft een vergelijkbare slee als de mijne, en met de veerversie reed hij 15-20 graden koeler dan ik toen we samen reden. Dus ik ben overgestapt.
Ik gebruik geen thermostaat in mijn 800, dus ze moeten altijd naar beneden als je harder dan 80 km/u rijdt, anders loopt hij op tot 140-145, met ze naar beneden loopt hij 100-105, precies waar ik hem wil hebben. Ik ben geneigd te geloven dat alle kabelproblemen gewoon gebruikersfouten zijn, zoals niet correct vastzetten met Loctite, of het gebruiken van de rommel die je bij de kit krijgt.