Hardcore Sledder banner
41 - 60 of 101 Posts
Iemand die zijn bougies indexeert, ik heb een veel mooiere verbranding gevonden. Ook bougies met het reedventiel hadden donkere verbrande isolatoren met wat korst rond de bodem van de massa-elektrode en de rand van de basis, veel rook bij het opwarmen en de rode koude waarschuwing verdween bij 76 °F. Nu heb ik met de TRS lichtbruine, schoner uitziende bougies, mogelijk aan de magere kant, zeer weinig rook bij het opwarmen en de rode koude motorbalk gaat uit bij 61 °F.
Mogelijk in de inloopmodus daarvoor?
 
Ik ben niet op de hoogte van iets dat de temperatuur verandert waarop de rode koude motorbalk uitgaat.
 
zo ongeveer wat er met de mijne is gebeurd na de overstap naar de copycat brp-trs klep. mijn fabrieksklep was perfect, ik had veel olie in de luchtfilter, had jij dat?
Ik veegde de binnenkant van de luchtfilter schoon en de doek kwam schoon uit, geen olie in een lagere hoek gevonden. Groot verschil is dat mijn bougie-isolatoren chocoladebruin waren, dwz koffie met 1/2 room en nu (nieuwe bougies) lichtbruin van kleur zijn met TRS.
 
De TRS-klep laat geen turbodruk uit de airbox ontsnappen. Het werkt ongeacht wat anderen zeggen. Het zou logisch zijn dat je bougies er nu goed uitzien. Het zou rijk zijn als er turbodruk lekt. We hebben dit getest met rook. Het standaard riet in de lucht sluit niet goed af bij een turbodruk van 3 lbs op zeeniveau.
 
hulp nodig bij het identificeren van twee nieuwe codes spn 523953 fmi 5 en 523949 fmi 7
Ik raad aan om een thread te starten in een geschikt forum en het exacte model van de sneeuwscooter met dit probleem te vermelden.
 
Dat wist u, maar ik niet.

Veel eigenaren gebruiken een Polaris 7SDD-meter om de beschrijving van de diagnosecodes die door de ECU worden uitgegeven, op te zoeken.
 
Het enige wat de Trs-klep doet, is de boostbox afdichten, zodat je koude lucht van buitenaf aanzuigt onder boost.
Ja, maar het zorgt er ook voor dat de airbox rechtstreeks atmosferische lucht aanzuigt zonder de beperking van de turbocompressor wanneer deze nog niet genoeg is opgespoeld om boost te genereren.

Als het standaard airbox-riet goed genoeg werkt om dat te doen, win je niet veel, zo niet iets, van de TRS-klep. Een kleine lekkage onder boost wordt gemakkelijk gecompenseerd door de turbo. Maar een enorme lekkage zou de efficiëntie en zelfs de capaciteit van de turbo verminderen.

Je zult deze klep waarschijnlijk niet zien op een turbo-toepassing met een hogere boost van 2 of 4 takt, omdat een BOV een vergelijkbare taak uitvoert. In feite zou een grote BOV dezelfde taak uitvoeren op een low boost-toepassing zoals de BOOST. Ik gebruik een BOV op veel aangepaste turbo-opstellingen. Hier is er een bevestigd aan de airbox op mijn twin turbo 69 Roadrunner.
 

Attachments

Weet niet zeker over 523953 fmi 5, maar mogelijk beginnen met een wastegate relearn en van daaruit verder gaan.

View attachment 2167099
Ik heb beide relearns gedaan en er klopt iets niet, na een perfecte rit van 91 mijl had hij nooit zijn 2200+ sterke stationair toerental en klinkt het alsof hij op 1 1/2 bougie's loopt, kleppen gingen vroeger open bij 6000 nu 6700. Werkte perfect na het schoonmaken maar had een vreemde hapering een paar keer tijdens het testen op de bank. Alles in elkaar gezet met nieuwe bougies werkte geweldig tot de rit naar huis. Schreeuwt nog steeds voorbij 6700 tot 8200. Het had een jagend toerental van 4200 tot 4500, bijna als stuiteren van een toerenbegrenzer goed bij 4000 tpm en goed na 4600 tpm. Lijkt op tps. Dashboard toonde nooit codes, vond ze met mijn slp tuner. Iemand anders noemde hetzelfde toerental ding in hetzelfde bereik, ik vraag me af of ze het hebben opgelost
 
Ik heb beide opnieuw geleerd en er klopt iets niet, na een perfecte rit van 91 mijl had hij nooit zijn 2200 plus sterke stationair toerental en klinkt het alsof hij op 1 1/2 bougie's loopt, kleppen gingen vroeger open bij 6000 nu 6700. Werkte perfect na het schoonmaken maar had een vreemde hapering een paar keer tijdens het testen op de bank. Alles in elkaar gezet met nieuwe bougies werkte geweldig tot de rit naar huis. Schreeuwt nog steeds voorbij 6700 tot 8200. Het had een jagend toerental van 4200 tot 4500, bijna als stuiteren van een toerenbegrenzer, goed bij 4000 tpm en goed na 4600 tpm. Lijkt op tps. Dashboard toonde nooit codes, vond ze met mijn slp tuner. Iemand anders noemde hetzelfde toerental in hetzelfde bereik, ik vraag me af of ze het hebben opgelost
Zorg ervoor dat uw spanning boven de 12,6 volt ligt, anders werken de herleert misschien niet, en zorg er bij het herleren voor dat de slee op bedrijfstemperatuur is.
 
04prox2 code523949 fmi 7-is voor boost actuator learn ck failure, dit is de ECU die de spanning van de wastegate-positie detecteert en de fout wordt uitgegeven als de open of gesloten positie te ver buiten het bereik ligt. Ik verwacht dat de Polaris DW nodig zal zijn.
 
Heb je de actuator onlangs uitgeschakeld o4? Je kunt hem verkeerd installeren en die codes krijgen. Ik wist niet hoe ik dit wist. Lol
Br9eya met een opening van 0,20-0,22 op de bougies heeft voor mij goed gewerkt
 
04prox2 code523949 fmi 7-is for boost actuator learn ck failure, this is the EcU detecting wastegate position voltage and fault is issued if the open or closed position is to far out of range. I expect will need the Polaris DW.
Heeft u de actuator onlangs o4 afgehad? Je kunt hem verkeerd installeren en die codes krijgen. Ik wist niet hoe ik dit wist. Lol
Br9eya bij .20-.22 gap op bougies hebben goed voor me gewerkt
nee niets af alles origineel maar ga eerst met de slechte rietjes moeten dealen..man deze zijn als shit in elkaar gezet. meerdere geschuurde draadbomen gevonden
 
41 - 60 of 101 Posts