Hardcore Sledder banner

Verhoogt de betrouwbaarheid??

8.8K views 100 replies 17 participants last post by  04prox2  
#1 ·
Mijn broer bekijkt een 23 boost. Zijn de 23's oké?? Waar moet je op letten of wat moet je vermijden?
 
#5 ·
De Service kit is een nieuw nummer voor één set rietkleppen. U heeft 1 set nodig voor elke cilinder.

K-RIETBLAD, 269 [SVC KIT VOOR EEN RIETKLEP]
Vervangt oude 2211857
Bijgewerkt artikelnummer 2212393 [SVC KIT VOOR EEN RIETKLEP] $100US

MY25 Boost Switchback Reed Valve & Throttle Body Adapter
 
  • Like
Reactions: ultrazls1
#8 ·
Klant heeft meer dan 5000 mijl op de zijne, ik zit op meer dan 3000 op de mijne, plus ik werk aan een paar, de grootste dingen die ik zie---- riet moet worden bijgewerkt, pto krukas keerringen staan erom bekend te lekken, extra injectoren, kunnen een probleem zijn, en de wastegate actuator kan kapot gaan.
Dat gezegd hebbende, ik hou van de mijne.
 
#16 ·
klant heeft meer dan 5000 mijl op de zijne, ik heb er meer dan 3000 op de mijne, plus ik werk aan een paar, de grootste dingen die ik zie---- rieten moeten worden bijgewerkt, krukaskeringen staan erom bekend te lekken, extra injectoren, kunnen een probleem zijn, en de wastegate-actuator kan kapot gaan.
Dat gezegd hebbende, ik ben dol op de mijne.
Sommige mensen zeggen dat de boostmotoren zelf een betere levensduur vertonen dan NA. Klopt dat?

iets over het hebben van een extra set injectoren en verschillende ringen, maar kan het me niet zeker herinneren
 
#9 ·
Net iets meer dan 5000 mijl op de mijne, geen problemen tot afgelopen zaterdag. Ik heb de standaard reed power flow valve vervangen door de nieuwe TRS, liep als een droom, minder rook bij het starten en opwarmen en bij 20 tot 50 mph, maar merkte een aarzeling rond 79 mph en hoger en kon slechts 113 mph halen bij 7850 rpm, krijg altijd 120 ish en 8250 rpm, is het mogelijk dat de o2 sensor vervangen moet worden en de slee een arm mengsel of detonatie detecteerde en de timing vertraagde toen ik boven de 79 mph reed? Alle gedachten hierover. Heeft iemand problemen gehad bij het overstappen op de nieuwe TRS power flow valve?
 
#11 ·
Net iets meer dan 5000 mijl op de mijne, geen problemen tot afgelopen zaterdag, de standaard reed power flow klep vervangen door de nieuwe TRS, liep als een droom, minder rook bij het starten en opwarmen en 20 tot 50 mph, maar een aarzeling rond 79 mph en hoger opgemerkt en kon slechts 113 mph halen bij 7850 rpm, haal altijd 120 ish en 8250 rpm, is het mogelijk dat de o2 sensor vervangen moet worden en de sneeuwscooter een arm mengsel of detonatie detecteerde en de timing vertraagde toen ik boven de 79 mph zat? Enige gedachten hierover. Heeft iemand problemen gehad bij het overstappen op de nieuwe TRS power flow klep?
zo ongeveer wat er met de mijne is gebeurd na het overstappen op de copycat brp-trs klep. mijn fabrieksventiel was perfect, ik had veel olie in de luchtfilterbox, jij ook?
 
#15 · (Edited)
Ik weet niet zeker hoe jullie bepaalde mph verwachten tussen verschillende dagen en oppervlakken. Ik ben zo slecht als 105 en zo goed als 125, afhankelijk van de dag en de omstandigheden. Ik heb nog nooit op glad ijs kunnen rijden. Dat zou waarschijnlijk 130 op de snelheidsmeter zijn / maximale standaard versnelling.
 
#19 ·
Weet je wat. Nu je het zegt. Mijn slee had nooit het probleem van het laten vallen van het toerental totdat ik er een te veel had toegevoegd. Ik heb een paar andere dingen rond dezelfde tijd gedaan, dus ik wist het niet zeker.

Ik heb met een paar dingen aan de koppeling geklooid. Nieuwe riem. Gewicht verplaatst. Ik moet het in principe zo instellen dat het iets te veel toeren maakt, 83-8400, dan daalt het naar 81-8200 en houdt het vast.

Krijgen jullie ook zo'n toerentaldaling of is het de hele tijd laag?
 
#27 ·
Dus als er geen O2-sensor is, kan de Boost automatisch de lucht/brandstofverhouding leren of is deze vooraf ingesteld door mapping en moet deze worden aangepast bij het toevoegen van de TRS-klep? Ik denk dat de mijne erg arm loopt. Bijna geen rook bij het opstarten en opwarmen vandaag, heb hem in de garage laten draaien nadat ik de powerkleppen had schoongemaakt die zo vastzaten dat het 1 uur duurde om ze eruit te wrikken. Keek naar mijn RPM en boost, Boost was erg onregelmatig, en R's bij WOT 7600, dit vertelt mijn boost probleem en timing is vertraagd, dus neig nu naar mapsensor, of boost control solenoid?/ , of veerstang naar de wastegate?? ideeën?
 
#28 ·
De ECU heeft geen automatische leerfunctie wat betreft het lucht/brandstofmengsel. Het heeft veel sensoringangen die de ECU begeleiden bij het in kaart brengen van het samenspel van de twee paar brandstofinjectoren en de turbodruk. Maar als het mengsel te arm is of detonatie of hoge uitlaattemperaturen heeft, zal het onder bepaalde omstandigheden, als diezelfde omstandigheden zich opnieuw voordoen, hetzelfde doen. Het leert niet / past zich niet automatisch aan.
 
#30 ·
Ik ben terug, zo blij als altijd, na het reinigen van vastgelopen vermogenskleppen. Ik bracht ze naar mijn dealer, vertelde wat ik hierboven zei en vroeg of hij een herleercyclus kon uitvoeren op de wastegate en de vermogenskleppen. Ze sloten D/wrench aan en voerden een herleercyclus uit, deden een proefopstelling en haalden 8400, zeiden dat het kon, en rekenden me 62 CND (40 US$). Ik nam haar mee voor een proefrit, ze liep zo goed als ze ooit heeft gelopen, voor het eerst met de TRS-klep plus agressieve sneeuwtrackers. WOW, wat een verschil, nu gaat ze als een formule 1. Les geleerd: REINIG VERMOGENSKLEPPEN elke 2000 mijl of wanneer je je bougies vervangt LOL. Grappig is dat toen de sneeuwscooter in de noodloop stond (voordat ik het besefte), een DOO 850-vriend me smeekte om hem op de boost te laten gaan, hij stapte af en vertelde zijn andere doo-vrienden dat dit een geweldige sneeuwscooter was met enorme kracht, ik weet niet zeker of ik hem het nu moet laten proberen. OH bijna vergeten, het servicerapport toont 37 pogingen waarbij de EV Command probeerde de positie te bereiken en een time-out kreeg. Code P3037 en P3036
 
#32 ·
#34 · (Edited)
Vanaf MY25 heeft Polaris aanbevolen voor ALLE Patriot vloeistofgekoelde motoren:


Voor degenen die vaste BPR8ES-aansluitklemmen bougies willen zonder de afschroefbare aansluitmoer, bestel NGK# 95521
NGK.com #95521 BPR8ES bougie
dit is een iets warmere bougie: BPR8ES. Het is Polaris onderdeelnummer 3024357. Sommigen hadden problemen met het vervuilen van de bougies tijdens het inrijden.

Ik ben er zeker van dat de onvolledige verbranding heeft bijgedragen aan de vuile uitlaatkleppen.
 
#37 ·
Beginnend met MY25, heeft Polaris aanbevolen voor ALLE Patriot vloeistofgekoelde motoren:


Voor degenen die vaste terminal BPR8ES bougies willen zonder de afschroefbare terminalmoer, bestel NGK# 95521
NGK.com #95521 BPR8ES bougie
dit is een iets koudere bougie: BPR8ES. Het is Polaris onderdeelnummer 3024357

Ik ben er zeker van dat de onvolledige verbranding heeft bijgedragen aan de vuile uitlaatkleppen.
Even terzijde, de meeste tunes die er zijn/waren, zijn ontwikkeld op de 23/24 basistune met BPR9ES.
 
#39 ·
Even ter info: als je boostane gebruikt, vervang dan veel vaker de bougies en reinig de kleppen. De oranje substantie die het produceert, verstopt de boel sneller. Het is goed spul en werkt goed, je moet gewoon de onderhoudsbeurten bijhouden.
Ja, deze bougies hebben 2000 mijl erop zitten, deden het best goed. Er ook een heleboel nos doorheen gejaagd. Ik kan geen solide top eix bougies krijgen voor zover ik weet. Die bougies waren oorspronkelijk gedrenkt in diëlektrisch vet. De kleppen waren niet anders dan bij mijn 850's, meestal reinig ik ze om de 1500 mijl. Ik zou de gewone bprs niet gebruiken, de eix draaien altijd scherper en hebben een sterkere stationairloop. Mijn sledes zijn meestal tegenwoordig al ingeruild. Het is normaal gesproken het probleem van iemand anders. Geen 9r boost dus ik moet wachten
 
#40 ·
Als iemand daar zijn bougies indexeert, heb ik een veel mooiere verbranding gevonden. Ook bougies met het reedventiel hadden donkere verbrandingsisolatoren met wat korst rond de bodem van de grd-elektrode en de rand van de basis, veel rook bij het opwarmen en de rode koude waarschuwing verdween bij 24 °C. Nu met de TRS heb ik lichtbruine, schoner uitziende bougies, mogelijk aan de magere kant, zeer weinig rook bij het opwarmen en de rode koude motorbalk gaat uit bij 16 °C.
 
#41 ·
Iemand die zijn bougies indexeert, ik heb een veel mooiere verbranding gevonden. Ook bougies met het reedventiel hadden donkere verbrande isolatoren met wat korst rond de bodem van de massa-elektrode en de rand van de basis, veel rook bij het opwarmen en de rode koude waarschuwing verdween bij 76 °F. Nu heb ik met de TRS lichtbruine, schoner uitziende bougies, mogelijk aan de magere kant, zeer weinig rook bij het opwarmen en de rode koude motorbalk gaat uit bij 61 °F.
Mogelijk in de inloopmodus daarvoor?
 
#42 ·
Ik ben niet op de hoogte van iets dat de temperatuur verandert waarop de rode koude motorbalk uitgaat.
 
#47 ·
De TRS-klep laat geen turbodruk uit de airbox ontsnappen. Het werkt ongeacht wat anderen zeggen. Het zou logisch zijn dat je bougies er nu goed uitzien. Het zou rijk zijn als er turbodruk lekt. We hebben dit getest met rook. Het standaard riet in de lucht sluit niet goed af bij een turbodruk van 3 lbs op zeeniveau.
 
#49 ·
hulp nodig bij het identificeren van twee nieuwe codes spn 523953 fmi 5 en 523949 fmi 7
Ik raad aan om een thread te starten in een geschikt forum en het exacte model van de sneeuwscooter met dit probleem te vermelden.
 
#51 · (Edited)
Dat wist u, maar ik niet.

Veel eigenaren gebruiken een Polaris 7SDD-meter om de beschrijving van de diagnosecodes die door de ECU worden uitgegeven, op te zoeken.