Hardcore Sledder banner

Zestaw Hygear Pro-CC Linage

58K views 314 replies 45 participants last post by  just-pinch-it  
#1 ·
Tylny amortyzator wysłany 2 tygodnie temu do przerobienia do użytku z zestawem. Gotowy do instalacji.
 
#3 · (Edited)
Wątpię, czy uznam to za zbyt sztywne. Nie sądzę, żebym znalazł rozwiązanie problemu wysokich uderzeń G na rta/rts. Doszedłem do sprężyny XHD trap, która poprawiła sytuację, po prostu potrzebowałem więcej odbicia na rts, żeby z tym iść. Zobaczę, co to zrobi. Jeśli zajdzie taka potrzeba, mogę wrzucić sprężyny HD z powrotem. Mam sprężynę CC i zawory na FTS, co uznałem za pozytywną poprawę. Załóż sprężyny CC i zawory na IFS na ten rok i zobaczymy, dokąd to zmierza.
 
#4 ·
Wątpię, czy uznam to za zbyt sztywne. Nie sądzę, żebym znalazł rozwiązanie problemu wysokich uderzeń G na rta/rtsaa. Doszedłem do sprężyny XHD, która poprawiła sytuację, po prostu potrzebowałem więcej odbicia na rts, żeby z tym iść. Zobaczę, co to zrobi. Jeśli zajdzie taka potrzeba, mogę wrzucić sprężyny HD z powrotem. Mam sprężynę CC i zawory w FTS, co uznałem za pozytywną poprawę. Założyłem sprężyny CC i zawory w IFS na ten rok i zobaczymy, dokąd to zaprowadzi.
fabryczne zawory?
 
#7 ·
Byłem w tym momencie ze standardową osłoną podwozia i wszystko było szalenie sztywne. Dodałem łącznik i pracuję nad coraz bardziej miękkim zawieszeniem i to niewiarygodne, jak nadal może przyjmować te uderzenia, ale jeździć tak miękko. Jestem często na Tug Hill i zostało to dobrze przetestowane pod kątem tych szerokich, głębokich rolek G-out, jedna za drugą. Będziesz naprawdę zadowolony, gdy znajdziesz konfigurację, która Ci się podoba
 
#35 ·
Byłem w tym momencie ze standardowym podwoziem, wszystko było szalenie sztywne. Dodałem łącznik i pracuję nad tym, żeby było coraz bardziej miękko i niesamowite jest to, jak nadal może to wytrzymać uderzenia, ale jeździ tak miękko. Jestem często na Tug Hill i zostało to dobrze przetestowane pod kątem tych szerokich, głębokich rolek G-out.
Gdzie skończyłeś z zaworami RTS? Moje amortyzatory są wyjęte do odbudowy i muszę zdecydować, czy mogę jeździć ze standardowymi zaworami z zestawem, czy też mogę doprowadzić zawory do stanu zbliżonego do tego, czego używa HyGear.
 
#8 ·
Właściwie to, co myślałem. Zawsze mogę wrócić do standardowych sprężyn IFS i z powrotem do sprężyn skrętnych HD lub nawet standardowych, jeśli zajdzie taka potrzeba. Skłaniam się ku bardziej sztywnej jeździe po gładkim szlaku, co preferuję w 100% przypadków, ze względu na to, co zyskuje się, gdy szlaki stają się trudne.
 
#45 ·
Pretty much what I was thinking. I can always go back to the stock IFS springs and back to the HD or even standard torsion springs if needed. I lean towards a firmer ride for smooth trail, which I prefer 100% of the time, for what is gained when the trails get ruff.
Właśnie zainstalowałem zestaw łączników. Twój wygląda tak samo. Czy martwisz się, że łeb śruby i nakrętka, które trzymają dolny koniec zestawu łączników, wejdą w kontakt z kołami napinającymi oraz łbem śruby i nakrętką po ściśnięciu zawieszenia?
 
#10 ·
Wyjaśniono mi, że połączenie wygładza mniejsze rzeczy, jakby ruch r, ale wtedy trzeba mieć tylny amortyzator zaworowany sztywniej, ponieważ sprawia, że jest bardziej miękki głębiej. To była informacja ze stoiska Hygear w Syracuse, kiedy próbowałem je kupić na wystawie. Czy to była zła informacja??
 
#12 ·
Wyjaśniono mi, że połączenie wygładza mniejsze rzeczy, jakby r-motion, ale wtedy trzeba mieć tylny amortyzator zaworowany sztywniej, ponieważ sprawia, że jest bardziej miękki głębiej. To była informacja ze stoiska hygear w Syracuse, kiedy próbowałem je kupić na wystawie. Czy to była zła informacja??
Mam wszystkie amortyzatory zaworowane i tłoki do bardziej sztywnego, solidnego wyścigu XC. Martwię się, że sprawi to, że jazda będzie zbyt miękka przy uderzeniach. Zakładam, że to urządzenie sprawia, że jeździ się jak r-motion. Mam też 21 xrs i nie lubię agresywnej jazdy XC, ponieważ zarówno przód, jak i tył stają się nieprzewidywalne.
 
#14 ·
Pytanie przy zamawianiu. Po wybraniu długości toru pojawia się "tylny amortyzator zaworowany dla progresywnego przełożenia". Zgaduję, że są dwa różne modele? Jeden dla amortyzatorów zaworowanych sztywniej, a drugi dla standardowego zaworowania? Wiem, że w 129 wymaga to innej części. Ale jestem ciekaw różnicy między zaworowanym a niezaworowanym.
Czy jeśli klikniesz niezaworowany, oczekują, że wyślesz swoje amortyzatory przed wysłaniem części?
 
#17 ·
Pytanie przy składaniu zamówienia. Po wybraniu długości toru pojawia się "tylny amortyzator zaworowany dla progresywnego przełożenia". Zgaduję, że są dwa różne modele? Jeden dla amortyzatorów zaworowanych sztywniej i jeden dla standardowego zaworowania? Wiem, że w 129 wymaga to innej części. Ale jestem ciekaw różnicy między zaworowaniem a brakiem zaworowania.
Czy jeśli klikniesz "nie zaworowany", oczekują, że wyślesz swoje amortyzatory, zanim wyślą Ci części?
Myślę, że to wszystko te same zestawy, po prostu pytają dla własnych rejestrów i wyślą zestaw z lub bez wysyłania amortyzatora
 
#18 · (Edited)
Zauważyłem, że na stole warsztatowym styka się z ozdobnymi wystającymi elementami „nakrętek koła” koła wózka. Nie byłem pewien, jak daleko wróci połączenie, więc po prostu obróciłem koła, aby uzyskać większy prześwit… w ten sposób ledwo się mieści. Pomyślałem, że jeśli potrzebuje więcej prześwitu, końce śrub samoczynnie wyczyszczą plastikowe koło.
 
#21 ·
Tak, masz rację, w tegorocznych zestawach używają inaczej obrobionego pręta. W zestawie, który dostałem w zeszłym roku, pręt był obrabiany schodkowo, podobnie jak w VR-1, więc pasowały krótsze śruby, a nakrętka miała więcej luzu do kół. Teraz pręty są solidne na całej długości i grubsze, podobne do XCR. Zgaduję, że zrobili to, aby obniżyć koszty lub inny warsztat? Tak czy inaczej, myślę, że oryginalne były bardziej szczegółowym elementem, również logo było obrobione, a nie nadruk farbą w pierwszym uruchomieniu w zeszłym sezonie.
 
#24 ·
Nie sądzę, żeby XCR 136" potrzebował czegoś innego. Uważam, że łącznik obraca się do tyłu po ściśnięciu i jeśli to prawda, to nie ma żadnych problemów z prześwitem. Kiedy już zamontuję tył, odepnę sprężyny skrętne i przesunę go przez jego skok.
Rozmawiałem właśnie z Hygear, każdy XCR ma grubsze pręty łączące OEM i ma odpowiedniej długości śruby fabrycznie. Zostali poinformowani w zeszłym tygodniu o VR1 z krótszą śrubą i od teraz wysyłają śruby z zestawami.

Mój łącznik w 129" obraca się lekko do przodu i powinien zapewnić wystarczający prześwit dla koła pasowego, ale człowieku, wciąż będzie tam ciasno. Oto dwa zrzuty ekranu z nagrania wideo z rozciągania i tak daleko, jak mogę go ścisnąć. Mój jest teraz jak R-motion, gdzie muszę przymocować tylne ramię momentu obrotowego do przodu i pociągnąć je do przodu, aby przykręcić tył. Jeśli zauważyliście dużą zmianę poza łącznikiem... gratulacje.
Film wkrótce ;)
 
#29 ·
Dla jeźdźców, którzy używają pasków w najdłuższej pozycji.
Zauważyłem w moim 2020 xcr, że obszar zacieniony na zdjęciu na "czerwono" wymagał obróbki tarczą szlifierską.
Przy paskach w najdłuższej pozycji, pozwala to FTS na pełne rozłożenie, a podczas dokonywania regulacji klikacza na szlaku pokrętło będzie stykać się z wspornikiem "gull wing".
Informacja dla osób używających wspornika "gull wing" w zawieszeniu 128/129.
 
#30 ·
Dla jeźdźców, którzy używają pasków w najdłuższej pozycji.
Zauważyłem w moim 2020 xcr, że obszar zacieniony na "czerwono" na zdjęciu wymagał obróbki za pomocą tarczy szlifierskiej.
Przy paskach w najdłuższej pozycji, pozwala to FTS na pełne rozciągnięcie, a podczas dokonywania regulacji klikacza na szlaku, pokrętło będzie stykać się z wspornikiem "gull wing".
Tylko informacja dla osób używających wspornika "gull wing" w podwoziu 128/129.
Mogę to również potwierdzić. Mój jest BARDZO blisko przy pełnym rozciągnięciu, ale ledwo się mieści. Następnym razem, gdy wyjmę podwozie, wyczyszczę ten odcinek.
 
#40 ·
Wrzuciłem mój film o montażu/instalacji łącznika i sprężyny skrętnej. Jest w moim wątku budowlanym, ale pomyślałem, że dobrym pomysłem może być skopiowanie/wklejenie tutaj również kilku rzeczy dla każdego, kto nieczęsto odwiedza forum, robi wyszukiwanie w Google lub coś w tym stylu.

Dostałem wszystkie amortyzatory i przeprowadziłem standardowe połączenie przez zakres, zrobiłem kilka pomiarów przełożeń, ale nie uwzględniłem tego w filmie, ponieważ nie jest to "właściwy" pomiar, ponieważ płoz nie jest przykręcony do maszyny. Jednak na stole warsztatowym standardowe połączenie wynosi 1:1 w całym zakresie, lub cholernie blisko. Hygear drastycznie zmienia dźwignie mechaniczne po uderzeniu w sprzęgło, to naprawdę sprytne urządzenie. Przechodzi od 1:1 podczas pierwszych powiedzmy 2/3 skoku do zredukowanego przełożenia 1:.75. Zasadniczo, po zetknięciu ze sprzęgłem, zmienia się miejsce obrotu krzywki, więc mimo że spowalniasz przełożenie amortyzatora (1" skoku koła/płozy = .75" skoku amortyzatora), zabierasz mnóstwo dźwigni mechanicznej, powodując, że potrzeba znacznie więcej siły, aby kontynuować przesuwanie tego amortyzatora. Mniej więcej, gdy zmienia się dźwignia mechaniczna, tłok przechodzi zbiornik, więc naprawdę sprawiasz, że ten ostatni odcinek skoku wymaga dużej siły, ALE to nie jest jak uderzenie w ogranicznik, ponieważ wciąż ma dużo skoku.
Ponownie, te przełożenia nie są w 100% dokładne, ponieważ zostało to zmierzone na stole warsztatowym, a nie w sankach, ale jest to bliskie idei tego, co się dzieje.

Moja największa skarga na zestaw jest taka, że nowy zespół krzywki ma śrubę 3/8-24 z nakrętką i śrubą 9/16".... podczas gdy cała reszta płoz jest albo 10 mm, 13 mm, 15 mm lub torx, ale wszystkie są metryczne i spójne w całym sankach.
Image


Image
Image

Na zdjęciu powyżej widać małą śrubę m6x1 tuż za nowym zespołem krzywki z kęsa.... ta śruba nie pozostaje zamontowana po umieszczeniu płoz w sankach. Ma to na celu pomoc w obracaniu/krzywkowaniu nowego zespołu z kęsa na miejsce, aby wkręcić śrubę, daje to coś, o co można oprzeć krzywkę, aby obrócić ją na miejsce. Po wkręceniu dolnej śruby, wyjmij tę m6x1. Przy pełnym wysunięciu/wypięciu skontaktuje się i ograniczy ruch krzywki. Hygear twierdzi, że są instrukcje na ten temat, ale nie dostałem żadnych instrukcji z moim wspornikiem mewy (został wysłany wcześniej, oddzielnie od zestawu łączników) i nie ma o tym nic w instrukcjach zestawu łączników.

 
#41 ·
Ciekawy film. Pomagam mojemu koledze z jazdy w Charleston zainstalować zestaw Hygear linkage w jego XCR 136 w przyszłym tygodniu. (Zamówiony od maja, dostarczony 2 tygodnie temu) Zrobił cały zestaw Hygear, w tym sprężyny o podwójnej charakterystyce i zawory do dopasowania. Powinna być spora zmiana, jest jednym z tych gości z '22 XCR, który musiał ulepszyć sprężynę tylną OEM do HD. Zmieniliśmy już wszystkie jego łożyska kół płozowych po 4000 milach, ale czekaliśmy z wymianą wału napędowego/wałka napędowego/skrzyni łańcuchowej do czasu dostarczenia zestawu płozowego.
 
#42 ·
Mam zestaw na stole warsztatowym dla mojego 136 XCR. Najpierw zainstaluję koła nośne od nich, a następnie przetestuję zmiany amortyzatorów, które wprowadziłem, aby je znormalizować przed zainstalowaniem zestawu. Będzie interesujące usłyszeć opinie z tych pierwszych zestawów na szlaku. Dobry film, Munson!