Hardcore Sledder banner

Hygear Pro-CC Linage Kit

58K views 314 replies 45 participants last post by  just-pinch-it  
#1 ·
Achterste schokdemper 2 weken geleden opgestuurd om opnieuw te worden gedaan voor gebruik van de kit. Klaar voor installatie.

#3 · (Edited)
Ik betwijfel of ik het te stijf zal vinden. Ik heb niet het gevoel dat ik de oplossing heb gevonden voor de hoge G-hits op de rta/rts. Ik ben toe aan de XHD-valveer, wat de zaken heeft verbeterd, maar er was meer rebound nodig op de rts om ermee te gaan. Ik zal zien wat dit voor de dingen doet. Indien nodig kan ik de HD-veren terug plaatsen. Ik heb de CC-veer en -klep op de FTS, wat ik als een positieve verbetering beschouwde. Plaats de CC-veren en -klep op de IFS voor dit jaar en we zullen zien waar dat naartoe gaat.

#4 ·
Ik betwijfel of ik het te stijf zal vinden. Ik heb niet het gevoel dat ik de oplossing heb gevonden voor de hoge G-krachten op de rta/rtsaa. Ik ben toe aan de XHD-valveer, wat de zaken heeft verbeterd, maar er was meer rebound nodig op de rts om ermee te gaan. Ik zal zien wat dit voor de dingen doet. Als het nodig is, kan ik de HD-veren teruggooien. Ik heb de CC-veer en kleppen op de FTS, wat ik als een positieve verbetering beschouwde. Zet de CC-veren en kleppen dit jaar op de IFS en we zullen zien waar dit naartoe gaat.
fabrieksventielen?

#7 ·
Ik was op dat punt met de standaard skid en had alles waanzinnig stijf. De linkage toegevoegd en ben me steeds zachter aan het werken en het is ongelooflijk hoe het nog steeds die klappen kan opvangen, maar zo soepel rijdt. Ik ben veel op Tug Hill en het is goed getest voor die brede, diepe G-out rollers achter elkaar. Je zult echt blij zijn als je de set-up hebt gevonden die je leuk vindt

#35 ·
Ik was op dat punt met de standaard skid en had alles waanzinnig stijf. Heb de linkage toegevoegd en ben me steeds zachter en zachter aan het terugwerken en het is ongelooflijk hoe het nog steeds die klappen kan opvangen, maar zo soepel rijdt. Ik ben veel op Tug Hill en het is goed getest voor die brede, diepe G-out rollers.
Waar ben je geëindigd met de RTS-klep? Mijn schokdempers zijn eruit om te worden gereviseerd en ik moet beslissen of ik met de standaardklep met de kit kan gaan of dat ik de klep in de buurt kan krijgen van wat HyGear gebruikt.

#45 ·
Pretty much what I was thinking. I can always go back to the stock IFS springs and back to the HD or even standard torsion springs if needed. I lean towards a firmer ride for smooth trail, which I prefer 100% of the time, for what is gained when the trails get ruff.
Ik heb net de verbindingsset geĂŻnstalleerd. Die van jou ziet er hetzelfde uit. Maakt u zich zorgen over de boutkop en moer die het onderste uiteinde van de verbindingsset vasthouden en in contact komen met de loopwielen en de moer en boutkop wanneer de vering wordt samengedrukt?

#10 ·
Mij werd uitgelegd dat de verbinding de kleinere dingen gladstrijkt, een soort r-beweging, maar dan moet je de achterschokdemper stijver afstellen, omdat hij dieper in zachter wordt. Dit was info van de Hygear-stand in Syracuse toen ik ze op de beurs probeerde te kopen. Was dit slechte info??

#12 ·
Het werd me uitgelegd dat de verbinding de kleinere dingen gladstrijkt, zeg maar r-motion, maar dan moet je de achterschokdemper stijver laten afstellen, omdat hij dieper in het terrein zachter wordt. Dit was info van de Hygear-stand in Syracuse toen ik ze op de beurs wilde kopen. Was dit slechte info??
Ik heb mijn schokdempers allemaal afgesteld en zuigers voor een stijvere, solide XC-race. Ik ben bang dat het de rit te zacht zal maken bij de klappen. Ik gok dat deze unit het gewoon laat rijden als een r-motion. Ik heb ook een 21 xrs en ik hou niet van agressief XC-rijden, want zowel de voor- als de achterkant worden onvoorspelbaar.

#14 ·
Vraag bij het bestellen. Nadat u de spoorlengte hebt geselecteerd, staat er "achterschokbreker opnieuw geventileerd voor progressieve verhouding". Ik gok dat er twee verschillende modellen zijn? Eén voor schokdempers met een stijvere klepafstelling en één voor de standaard klepafstelling? Ik weet dat het bij de 129 een ander onderdeel vereist. Maar ik ben benieuwd naar het verschil tussen opnieuw geventileerd of niet.
Of als u niet opnieuw geventileerd aanklikt, verwachten ze dat u uw schokdempers opstuurt voordat ze u de onderdelen sturen?

#17 ·
Vraag bij het bestellen. Nadat u de lengte van de baan hebt geselecteerd, staat er "achterste schokdemper opnieuw geventileerd voor progressieve ratio". Ik gok dat er twee verschillende modellen zijn? Eén voor schokdempers met een stijvere klepafstelling en één voor de standaard klepafstelling? Ik weet dat het bij de 129 een ander onderdeel vereist. Maar benieuwd naar het verschil tussen opnieuw geventileerd of niet.
Of als je niet opnieuw geventileerd aanklikt, verwachten ze dat je je schokdempers opstuurt voordat ze je de onderdelen sturen?
Het zijn allemaal dezelfde kits, denk ik, ze vragen alleen om hun eigen administratie en ze sturen een kit met of zonder dat je je schokdemper opstuurt

#18 · (Edited)
Ik merkte dat het op de werkbank contact zou maken met de decoratieve "lug nut" uitsteeksels van het draaistelwiel. Ik wist niet zeker hoe ver de verbinding terug zou draaien, dus ik draaide de wielen gewoon om om meer speling te krijgen... het past net op deze manier. Ik dacht dat als het meer speling nodig heeft, de uiteinden van de bouten het plastic wiel vanzelf vrijmaken.

#21 ·
Ja, je hebt gelijk, ze gebruiken een anders bewerkte stang in de kits van dit jaar. De kit die ik vorig jaar kreeg, had de stang in stappen bewerkt, vergelijkbaar met VR-1, dus kortere bouten pasten en de moer meer speling had ten opzichte van de wielen. Nu zijn de stangen massief over de hele lengte en dikker, vergelijkbaar met XCR. Ik gok dat ze dit hebben gedaan om kosten te besparen of een andere machinefabriek? Hoe dan ook, ik denk dat de originele exemplaren een gedetailleerder stuk waren, ook het logo was erin bewerkt, geen verfopdruk bij die eerste run vorig seizoen.

#23 ·
Ik denk niet dat de XCR 136" iets anders nodig heeft. Ik geloof dat de verbinding naar achteren draait wanneer deze wordt samengedrukt en als dat klopt, zijn er helemaal geen ruimteproblemen. Zodra ik de achterkant weer heb geĂŻnstalleerd, zal ik de torsieveren loskoppelen en deze door zijn veerweg bewegen.

#24 ·
Denk niet dat de XCR 136" iets anders nodig heeft. Ik geloof dat de verbinding naar achteren draait wanneer deze wordt samengedrukt en als dat waar is, zijn er helemaal geen ruimteproblemen. Zodra ik de achterkant weer heb geĂŻnstalleerd, zal ik de torsieveren loskoppelen en deze door zijn beweging bewegen.
Net met Hygear gesproken, elke XCR heeft de dikkere OEM-koppelstangen en heeft de juiste lengte bouten af fabriek. Ze waren vorige week op de hoogte van de VR1's met een kortere bout en sturen nu bouten mee met de kits van hieruit.

Mijn verbinding op de 129" draait iets naar voren en zou voldoende ruimte moeten bieden voor de geleiderol, maar man, het wordt nog steeds krap daarbinnen. Hier zijn twee screenshots van videobeelden van de verlenging en zover ik hem kan samendrukken. De mijne is nu als een R-motion waarbij ik de achterste torsiearm met een ratelband naar voren moet trekken om de achterkant vast te schroeven. Als jullie de grote verandering naast de verbinding opmerken... hulde.
Video erover komt binnenkort online ;)

#29 ·
Voor rijders die straps in de langste positie gebruiken.
Ik merkte op mijn 2020 xcr dat het gebied dat op de foto "rood" is gearceerd, bewerkt moest worden met een slijpschijf.
Met de straps in de langste positie kan de FTS volledig uitklappen en bij het aanpassen van de clicker aan de zijkant van de trail komt de knop in contact met de gull wing bracket.
Even ter info voor mensen die de gull wing bracket in een 128/129 skid gebruiken.

#30 ·
Voor rijders die straps in de langste positie gebruiken.
Ik ontdekte op mijn 2020 xcr dat het gebied dat "rood" is gemarkeerd op de foto, bewerkt moest worden met een slijpschijf.
Met de straps in de langste positie kan de FTS volledig worden uitgeschoven en bij het aanpassen van de clicker aan de zijkant van de trail, komt de knop in contact met de gull wing bracket.
Even ter info voor mensen die de gull wing bracket in een 128/129 skid gebruiken.
Kan dit ook bevestigen. De mijne zit ERG dichtbij bij volledige uitslag, maar komt net vrij. De volgende keer dat mijn skid eruit komt, zal ik dat gedeelte bewerken.

#40 ·
Heb mijn video geüpload over de montage/installatie van de verbinding en de torsieveer. Het staat in mijn build thread, maar ik dacht dat het een goed idee zou zijn om wat dingen hier ook te kopiëren/plakken voor iedereen die het forum niet vaak bezoekt en een Google-zoekopdracht uitvoert of zoiets.

Ik heb alle schokdempers binnen en heb de standaard verbinding door een sweep gehaald, ik heb wel wat metingen gedaan van de bewegingsverhoudingen, maar heb die niet in de video opgenomen omdat het geen "juiste" meting is, aangezien de skid niet in de machine is vastgeschroefd. Op de werkbank is de standaard verbinding echter 1:1 over de hele sweep, of verdomd dichtbij. De Hygear verandert de mechanische hefbomen drastisch zodra je de koppeling raakt, het is een echt handig apparaat. Het gaat van 1:1 tijdens de eerste, laten we zeggen, 2/3 slag naar een verminderde verhouding 1:.75. In wezen verandert het, zodra je de koppeling raakt, waar de nok draait, dus hoewel je de schokdemperverhouding vertraagt (1" wiel/skid travel = .75" schokdemper travel) neem je een hoop mechanische hefboomwerking weg waardoor het veel meer kracht kost om die schokdemper te blijven bewegen. Zo ongeveer als de mechanische hefboomwerking verandert, passeert de zuiger het reservoir, dus je maakt dat laatste stuk travel echt veel kracht kost, MAAR het is niet zoals het raken van een bump stop, want het heeft nog steeds veel travel te gaan.
Nogmaals, deze bewegingsverhoudingen zijn niet 100% nauwkeurig, aangezien dit op de werkbank is gemeten en niet in de slee, maar het komt aardig in de buurt van het idee van wat er gebeurt.

Mijn grootste klacht over de kit is dat de nieuwe nokkenconstructie een 3/8-24 bout heeft met een 9/16" moer en bout.... terwijl de rest van de skid ofwel 10 mm, 13 mm, 15 mm of een torx is, maar ze zijn allemaal metrisch en consistent over de hele slee.
Image

Image
Image

Op de foto hierboven zie je een kleine m6x1 bout net achter de nieuwe billet nokkenconstructie.... deze bout blijft niet geĂŻnstalleerd als je de skid in de slee plaatst. Dit is om de nieuwe billet constructie te helpen draaien/nokken om de bout erin te krijgen, het geeft je iets om de nok tegenaan te duwen om hem op zijn plaats te draaien. Zodra je de onderste bout erin hebt, verwijder je die m6x1. Bij volledige extensie/top out zal hij contact maken en de nokkenbeweging beperken. Hygear beweert dat er instructies over zijn, maar ik heb geen instructies gekregen bij mijn gullwing beugel (hij werd vroegtijdig verzonden, los van de verbinding kit) en er staat ook niets over in de instructies van de verbinding kit.

#41 ·
Interessante video. Ik help mijn rijmaatje in Charleston volgende week met het installeren van de Hygear-linkagekit in zijn XCR 136. (Besteld sinds mei, 2 weken geleden geleverd) Hij heeft de hele Hygear-kit gedaan, inclusief dual-rate veren en kleppen om te matchen. Zou een hele verandering moeten zijn, hij is een van de jongens met een '22 XCR die de OEM-achterveer moest upgraden naar de HD. We hebben al zijn 4.000 mijl skid-wiellagers vervangen, maar hebben gewacht met het doen van de jack/aandrijfas/kettingkast tot nadat de skid-linkage was geleverd.

#42 ·
Ik heb de kit op de werkbank voor mijn 136 XCR. Eerst de draagwielen van hen installeren en dan de schokveranderingen testen die ik heb gedaan om het te baselinen voordat ik de kit installeer. Het zal interessant zijn om feedback te horen van die eerste kits op de trail. Goede video, Munson!