Hardcore Sledder banner

B9ES vs. BR9ES

29K views 15 replies 4 participants last post by  patrioticinnovations  
#1 ·
Hej chłopaki, od lat interesuję się Kotami i używam NON rezystor B9ES we wszystkich moich saniach bez EFI. Znacznie lepsze, łatwiejsze zimne rozruchy, lepsza wydajność, lepsze zużycie paliwa, żadnego z tego czarnego gówna na świecach pod nasadką, po prostu znacznie czystsze spalanie z większą mocą.
Zastanawiałem się tylko, czy któryś z was próbował ich na swoich Polarisach??
Zepsują sanki EFI, ale NIE zepsują twojego telewizora, tak jak robiłyby to w czasach antenowych.
Po prostu wystawiam to dla tych, którzy docenią korzyści, jakie można uzyskać.
Spróbuj testu omowego na BR9ES, a następnie na B9ES, a zobaczysz, o czym mówię. Dlaczego facet miałby umieszczać rezystor na przewodach świec zapłonowych, chyba że ma do czynienia z problemami EFI??
 
#2 ·
Ponieważ CDI sanek jest wykonane do pracy z nimi. Nasadka przewodów świecy zapłonowej to rezystor 5000 omów, tak jak przewody/nasadki Twojego Kota, dlatego nie zakłócała zakłóceń telewizyjnych (TVI).

Jeśli zauważyłeś lepszy rozruch, lepszą wydajność i oszczędność paliwa ze świecami bez rezystora, to miałeś inne problemy ze swoimi saniami.
 
#3 ·
Ponieważ CDI sanek jest stworzone do pracy z nimi. Osłona przewodów świec zapłonowych to rezystor 5000 omów, tak jak przewody/osłony Twojego kota, dlatego nie zakłócała zakłóceń telewizyjnych (TVI).

Jeśli zauważyłeś lepszy rozruch, lepszą wydajność i oszczędność paliwa ze świecami bez rezystora, miałeś inne problemy ze swoimi saniami.
Chyba po prostu nie mogę sobie wyobrazić, że wszystkie sanki, piły łańcuchowe, odśnieżarki i inne 2-suwowe, które uruchomiłem z tego typu świecą zapłonową, miały inne problemy, które rozwiązała świeca bez rezystora.
Zainstalowałem te świece w dziesiątkach sanek klientów i NIE miałem negatywnych opinii, a wszystkie wykazywały poprawę osiągów, szczególnie w bardzo zimnych warunkach rozruchu. Po prostu staram się podzielić tym, co uważam za dobry, tani wzmacniacz wydajności.
 
#5 ·
Świece rezystorowe NIE odbierają żadnej mocy silnikowi ani nie zwiększają zużycia paliwa, testy na hamowni to potwierdziły..
Gee Don, jestem pewien, że wyniki z hamowni to pokażą, ale widziałem wiele przyrostów na hamowni, które nigdy się nie pojawiły, gdy tor dotknął śniegu!!!! Może po prostu spróbuj zestawu w -15 stopniowy poranek i zobacz, czy uzyskasz łatwiejszy rozruch. Nie sądzę, żeby świeca zapłonowa naprawdę wchodziła w grę, gdy próbuje się uzyskać moc na hamowni. Myślałem, że to kompresja, paliwo i jego mieszanka, rozrząd, rezonans z rur itp. Nie sądzę, żeby świeca rezystorowa i nierezystorowa pokazały lub nie pokazały przyrostów mocy, ale wierzę, że można uzyskać lepszą wydajność na szlaku z typem nierezystorowym.
 
#6 ·
Moje sanki uruchamiają się za pierwszym pociągnięciem prawie zawsze.

Pomyliłbyś się wtedy, ponieważ wszystko to zostało przetestowane przez innych i przeze mnie w ciągu 45 lat, kiedy prowadziłem warsztat saneczkarski/warsztat maszynowy. Gdyby to był wzrost wydajności/oszczędność paliwa, nie myśl ani przez chwilę, że wszyscy by ich nie używali? Moje instrukcje dotyczące wydajności i serwisu wyraźnie stwierdzają, że uszkodzenie CDI nastąpi, jeśli zostaną użyte świece bez rezystora, zastanawiam się dlaczego tak jest i co z rezystorami 5000 omów na przewodach, czy je również usuwasz?

Niektóre starsze CDI nie były dotknięte użyciem świec bez rezystora.
 
#7 · (Edited)
Nie, nie używam nawet standardowych przewodów. Przez ostatnie dwa lata używałem przewodów Nology, hot wires z wbudowanymi kondensatorami. Są one dostarczane z solidną srebrną, bez rezystorową świecą, którą produkują do swoich przewodów. Stąd wziął się pomysł użycia zwykłej, bez rezystorowej świecy zamiast ich drogich srebrnych.
Nie miałem żadnych awarii cdi z tymi świecami. Miałem problemy z Cat 580 EFI, świeca bez rezystora jakoś psuje wtryskiwacze, ale nie jestem pewien, jaka jest dokładna awaria i dlaczego występuje.
To świetna sprawa, ponieważ wiem bardzo mało o elektronicznym systemie Polaris i uwierzę Ci w kwestii awarii cdi, ALE zainstalowałem te świece w sporej liczbie 500 Indy bez żadnych wad jak dotąd i w mnóstwie Cats bez problemów.
Mój ostatni Cat, gaźnikowy 02 ZR 900, używał tych świec przez pięć lat. Teraz nie wiem, czy powinienem ich używać w tym XCR?????? Czy możesz zamieścić stronę z instrukcji serwisowej, która to wyjaśnia??
 
#8 ·
Nie jestem pewien, jak silniki sanek się sprawdzają, ale w poszukiwaniu lepszej, gorętszej iskry założyłem świece bez rezystorów, przewody z miedzianych włókien i solidne buty Mallory do mojego motocykla Yamaha V-max. Zgadnij co? Skrzynka CDI padła po kilku miesiącach jazdy, nowe kosztują ponad 400 dolarów. Nie zamierzam ryzykować w lesie w głuszy.
 
#10 ·
Cóż, Don, to bardzo interesująca lektura i nauczyłem się z niej. Mogę tylko wywnioskować, że czapka 5000 omów chroniła systemy elektroniczne na saniach, na których używałem tych świec zapłonowych bez rezystora. Myślę, że możesz zobaczyć zysk, jaki osiągnąłem, czytając akapit 8, z większą iskrą związaną z łatwiejszym rozruchem i lepszą wydajnością. Przetestuję moją teorię na moim XCR tej zimy I zabiorę zapasowy cdi na wszelki wypadek. Fakt, że żaden z sań, w których zainstalowałem te świece zapłonowe, nie miał awarii cdi, pokazuje mi, że jest nadzieja i można uzyskać lepszą wydajność z nimi.
Czy masz jakieś pojęcie, jak daleko cdi musi być od źródła zapłonu, aby pokonać te zakłócenia?
Teraz rozumiem, dlaczego mój EFI się zepsuł, ale nigdy nie zniszczył żadnych części elektronicznych, po prostu nie działał zbyt dobrze i wyświetlał kod efi.
Dziękuję za twoją wiedzę i dzielenie się nią. Ja i trzech moich kumpli zaczynamy plan, aby wziąć udział w Moose Lk. deal. Czy uważasz, że byłoby w porządku rozbicie dużego namiotu nad jeziorem i biwakowanie????
 
#12 ·
Chyba zapomniałem wspomnieć o otwarciu szczeliny do .045, tak jak mają to świece z rdzeniem srebrnym. Czy masz numer kontaktowy do prymitywnego kempingu? Wkrótce zlikwidujemy nasz obóz myśliwski i po prostu wszystko zachowamy pod ręką i nie będziemy pakować. Czy to byłoby blisko toru i napojów??? Mam dziś czterech XCR i ich kierowców, ale próbuję zrekrutować jeszcze kilku, aby zmniejszyć indywidualne koszty podróży. Już nie mogę się doczekać tego wyjazdu.
 
#13 ·
Świetny link Don.

KDR, kolejną rzeczą, którą należy sobie uświadomić w przypadku systemu zapłonowego TRIPLE, TRIPLE XCR z 1996 roku i późniejszych w porównaniu do większości innych, jest to, że zapala "sekwencyjnie", a nie w partiach lub jednocześnie, jak prawie wszystkie inne 2-suwowe. Dlatego nie krzyżuj żadnych przewodów świec zapłonowych.

Zrobiono to, aby zwiększyć dostępne napięcie iskry i jest to jeden z powodów, dla których XCR 800 działa tak dobrze lub lepiej niż większość dużych potrójnych silników. Polaris naprawdę zmaksymalizował ten silnik!!!

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Mach Z Skidoo potrzebuje szczeliny świecy zapłonowej 0,018"?:bc:
 
#15 ·
Świetny link Don.

KDR, kolejną rzeczą, którą należy zdać sobie sprawę w przypadku systemu zapłonowego TRIPLE, TRIPLE XCR z 1996 roku i późniejszych w porównaniu do większości innych, jest to, że zapala "sekwencyjnie", a nie w partiach lub jednocześnie, jak prawie wszystkie inne silniki dwusuwowe. Więc nie krzyżuj żadnych przewodów świec.

Zrobiono to, aby zwiększyć dostępne napięcie iskry i jest to jeden z powodów, dla których XCR 800 działa tak dobrze lub lepiej niż większość dużych potrójnych silników. Polaris naprawdę zmaksymalizował ten silnik!!!

Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego Mach Z Skidoo potrzebuje szczeliny świecy zapłonowej 0,018"?:bc:
Nie wiedziałem tego, myślałem, że to ten sam system "wasted spark", którego wszyscy używają. Staram się przyswoić jak najwięcej informacji o Polaris. Wiem, że działają lepiej niż prawie wszystkie inne duże potrójne silniki i dlatego przeszedłem z Cats. Bądź cierpliwy, jeśli od czasu do czasu pokażę swoją ignorancję, ale szybko się uczę.:rolleyes: