Hardcore Sledder banner

B9ES vs. BR9ES

29K views 15 replies 4 participants last post by  patrioticinnovations  
#1 ·
Hé jongens, ik ben al jaren gek van Cats en gebruik de NON-weerstand B9ES op al mijn niet-EFI-sleeën. Veel beter, gemakkelijker starten bij koud weer, betere prestaties, beter brandstofverbruik, geen zwarte troep op de bougies onder de dop, gewoon een veel schonere verbranding met meer vermogen.
Ik vroeg me gewoon af of een van jullie ze al op je Polaris's heeft geprobeerd??
Ze zullen een EFI-slee verpesten, maar zullen je televisie NIET verstoren zoals ze dat vroeger in de antennetijd wel zouden doen.
Ik zet dit gewoon hier neer voor de jongens die de te behalen winst zullen waarderen.
Probeer een ohm-test op een BR9ES en dan een B9ES en je zult zien waar ik het over heb. Waarom zou een man een weerstand op zijn bougiekabels zetten, tenzij je te maken hebt met EFI-problemen??

#2 ·
Omdat de CDI van de slee is gemaakt om ermee te werken. De bougiekabeldop is een weerstand van 5000 ohm, net als de kabels/doppen van uw Cat, daarom stoorde deze de tv-interferentie (TVI) niet.

Als u betere starts, betere prestaties en een beter brandstofverbruik zag met de niet-weerstands-bougies, dan had u andere problemen met uw sleeën.

#3 ·
Omdat de CDI van de sledes is gemaakt om ermee te werken. De bougiekabeldop is een weerstand van 5000 ohm, net als de kabels/doppen van uw Cat, dat is de reden dat het de tv-interferentie (TVI) niet verstoorde.

Als u betere starts, betere prestaties en een beter brandstofverbruik zag met de niet-weerstands-bougies, dan had u andere problemen met uw sledes.
Ik denk dat ik me gewoon niet kan voorstellen dat alle sledes, kettingzagen, sneeuwblazers en andere 2-taktmotoren die ik met dit type bougie heb gebruikt, andere problemen hebben gehad die een niet-weerstands-bougie heeft opgelost.
Ik heb deze bougies op tientallen sledes van klanten geïnstalleerd en heb GEEN negatieve feedback gehad en ze vertoonden allemaal verbeterde prestaties, vooral bij zeer koude startomstandigheden. Ik probeer gewoon te delen wat ik denk dat een goede, goedkope prestatieverbetering is.

#5 ·
Weerstandsstekkers nemen GEEN vermogen weg van de motor, en verhogen ook niet het brandstofverbruik, dyno-testen hebben dit bevestigd..
Hé Don, ik weet zeker dat je dyno-resultaten dat zullen laten zien, maar ik heb veel dyno-winsten gezien die nooit tevoorschijn kwamen toen de baan de sneeuw raakte!!!! Misschien probeer je gewoon een set op een -15 ochtend en kijk je of je een makkelijkere start krijgt. Ik geloof niet dat de bougie echt in het spel komt bij het proberen om vermogen te maken op de dyno. Ik dacht dat het compressie, brandstof en de mix ervan, timing, resonantie van de pijpen, enz. was. Ik geloof niet dat een weerstand- en een niet-weerstandsstekker vermogenswinsten zullen laten zien of niet, maar ik geloof dat er betere prestaties op de trail te behalen zijn met het niet-weerstandstype.

#6 ·
Mijn sledes starten bijna altijd bij de eerste keer trekken.

Dan zou u zich vergissen, want dit alles is getest door anderen en mijzelf in de 45 jaar dat ik een sledewinkel/machinefabriek heb gerund. Als het een prestatieverbetering/brandstofbesparing zou zijn, denk dan geen moment dat iedereen ze niet zou gebruiken? Mijn prestatie- en servicemanuals vermelden heel duidelijk dat er schade aan de CDI zal optreden als er niet-weerstand-bougies worden gebruikt, vraag me af waarom dat zo is, en hoe zit het met de 5000 ohm weerstandskappen op de draden, verwijdert u die ook?

Sommige van de oudere CDI's werden niet beïnvloed door het gebruik van niet-weerstand-bougies.

#7 · (Edited)
Nee, ik gebruik zelfs de standaard bedrading niet. De afgelopen twee jaar heb ik de Nology, hete draden gebruikt met de ingebouwde condensatoren. Ze worden geleverd met een massieve zilveren, niet-weerstand plug die ze voor hun draden maken. Daar kwam ik op het idee om een gewone niet-weerstand in plaats van hun dure zilveren te gebruiken.
Ik heb GEEN cdi-storingen gehad met deze bougies. Ik had problemen met een Cat 580 EFI, de niet-weerstand verstoort op de een of andere manier de injectoren, maar ik weet niet zeker wat de exacte storing is of waarom deze optreedt.
Dit is geweldig spul, want ik weet heel weinig over het elektronische systeem van Polaris en zal je woord over cdi-storingen aannemen, MAAR ik heb deze bougies op een flink aantal 500 Indy's geïnstalleerd zonder nadelen tot nu toe en op een heleboel Cats zonder problemen.
Mijn laatste Cat, een carburateur 02 ZR 900, gebruikte deze bougies vijf jaar lang. Nu weet ik niet of ik ze in deze XCR moet gebruiken?????? Kun je alsjeblieft de pagina uit de servicehandleiding plaatsen die dit uitlegt??

#8 ·
Ik kan niet met zekerheid zeggen hoe slee-motoren het uithouden, maar in de zoektocht naar een betere, hetere vonk heb ik niet-weerstand-bougies, koperdraadkabels en solide Mallory-kabels op mijn Yamaha V-max motorfiets gezet. Raad eens? De CDI-box ging er na een paar maanden rijden uit, nieuw kosten ze meer dan $400. Ik neem geen risico's in het bos in de middle of nowhere.

#10 ·
Nou, Don, dit is een zeer interessante lezing en ik heb hier van geleerd. Ik kan alleen maar concluderen dat de 5000 ohm dop de elektronische systemen op de sleeën heeft beschermd waarop ik deze niet-weerstandpluggen heb gebruikt. Ik denk dat je de winst kunt zien die ik heb behaald door paragraaf 8 te lezen, met de grotere vonk die gepaard gaat met gemakkelijker starten en betere prestaties. Ik zal mijn theorie deze winter testen op mijn XCR EN een reserve-cdi meenemen voor het geval dat. Het feit dat geen van de sleeën waarop ik deze bougies heb geïnstalleerd een cdi-storing heeft gehad, laat me zien dat er hoop is en dat er betere prestaties mee te behalen zijn.
Heeft u enig idee hoe ver de cdi van de ontstekingsbron verwijderd moet zijn om deze interferentie te overwinnen?
Nu begrijp ik waarom mijn EFI in de war raakte, maar het heeft nooit elektronische onderdelen vernield, het werkte gewoon niet erg goed en gaf een efi-code.
Ik dank u voor uw kennis en het delen ervan. Ik en drie van mijn vrienden beginnen een plan om de Moose Lk. deal bij te wonen. Denk je dat het oké zou zijn om een grote tent op het meer op te zetten en daar te kamperen????

#12 ·
Ik denk dat ik vergeten ben het deel over het openen van de opening tot .045 te vermelden, zoals die zilveren kernpluggen hebben. Heeft u een contactnummer voor de primitieve camping? We zullen binnenkort ons jachtkamp afbreken en alles bij de hand houden en niet inpakken. Zou dit dicht bij de baan en de versnaperingen zijn??? Ik heb vandaag vier XCR's en hun rijders opgesteld, maar probeer er nog een paar te rekruteren om de individuele reiskosten te verlagen. Ik ben nu al enthousiast over dit uitje.

#13 ·
Geweldige link Don.

KDR, een ander ding om te beseffen over het 1996 en latere TRIPLE, TRIPLE XCR ontstekingssysteem versus de meeste andere is dat het "sequentieel" ontsteekt in plaats van batch of gelijktijdig zoals bijna alle andere 2-taktmotoren doen. Dus, kruis geen bougiekabels.

Dit werd gedaan om de beschikbare vonkspanning te verhogen en is een reden waarom de XCR 800 zo goed of beter loopt dan de meeste grote triples. Polaris heeft deze motor echt gemaximaliseerd!!!

Ooit afgevraagd waarom een Mach Z Skidoo een bougiespeling van 0,018" nodig heeft?:bc:

#15 ·
Geweldige link Don.

KDR, een ander ding om te beseffen over het 1996 en latere TRIPLE, TRIPLE XCR ontstekingssysteem versus de meeste andere is dat het "sequentieel" ontsteekt in plaats van batch of simultaan zoals bijna alle andere 2-taktmotoren doen. Dus kruis geen bougiekabels.

Dit werd gedaan om de beschikbare vonkspanning te verhogen en is een reden dat de XCR 800 zo goed of beter loopt dan de meeste grote triples. Polaris heeft deze motor echt gemaximaliseerd!!!

Ooit afgevraagd waarom een Mach Z Skidoo een bougiespleet van 0,018" nodig heeft?:bc:
Dit wist ik niet, ik dacht dat het hetzelfde wasted spark-systeem was dat ze allemaal gebruiken. Ik probeer zoveel mogelijk over Polaris te absorberen. Ik weet dat ze beter lopen dan bijna alle andere grote triples en dat is de reden dat ik van Cats ben overgestapt. Wees geduldig als ik af en toe mijn onwetendheid toon, maar ik leer snel.:rolleyes: