Hardcore Sledder banner

850 Betrouwbaarheidsproblemen?

14K views 8 replies 7 participants last post by  Lid2  
#1 ·
Hallo allemaal, ik heb in de loop der jaren verschillende pro Rmk's gehad. 13,15,16 en nu een 18. Ik wil dit jaar weer upgraden. Ik koop altijd licht gebruikt, dus ik kijk naar een 19,20 850. Ik heb veel geruchten gehoord over de 850-motor met lagerproblemen? Ik vraag me af of dit alleen van invloed was op sommige sneeuwscooters en in welk jaar ze het probleem hebben bijgewerkt en opgelost? Moet ik de 850 vermijden en op zoek gaan naar een boosted 800? Ik wil dit jaar wat meer vermogen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#2 · (Edited)
Slechts enkele 19's betroffen. Het was te wijten aan het verstoppen van de olieverversing van de case sealer en een montageprobleem. Voor 20 hebben ze dat aangepakt en ook een uitlijningsring op het aftakaslager geplaatst. Geen problemen met 20 en nieuwer. En slechts enkele 19's. De 19's die uitvielen, vielen meestal binnen dat eerste seizoen uit.

#7 ·
Alleen van invloed op enkele 19's. Het was te wijten aan het verstoppen van de olie door de behuizingsafdichting en een montageprobleem. Voor 20 hebben ze dat aangepakt en ook een uitlijningsring op het aftakaslager geplaatst. Geen problemen met 20 en nieuwer. En slechts enkele 19's. De 19's die uitvielen, vielen meestal binnen dat eerste seizoen uit.
Dus als een slee 1000 km plus erop heeft staan. Is het dan veilig om te zeggen dat het er geen was die getroffen werd?

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

#4 ·
Ik zou iedereen willen waarschuwen om niet overdreven te reageren op wat lijkt op wijdverspreide meldingen van betrouwbaarheidsproblemen. Er zijn duizenden eigenaren van Polaris 850's zoals ik en vele anderen die geen problemen hebben. Zij melden dat niet per se. Kies dus je sneeuwscooter van een vorige eigenaar die tot die groep behoort.

#5 · (Edited)
Ik heb hier in het noordoosten nog geen problemen gehoord met motorstoringen.....een handvol 19'-modellen had een lagerprobleem zoals Lid2 aangaf, maar verder zijn de 20'- en 21'-modellen geweldig geweest. Je zult altijd wel een probleem hebben, maar dat is met elk merk, elke maat. Mijn neef heeft een 19'-model met een Silber-turbo die er al vanaf dag één op zit en het enige probleem was dat de turbo het schoepenrad in de motor spuugde. En geloof niet alles wat je ziet van aftermarket-shops.....eentje adverteert met een billet PTO-einde en een verbeterd lager voor zogenaamde problemen. Ik heb nog geen krukasproblemen gehoord in het noordoosten waar ik woon.